Gå til innhold

Noen bebiser med hodet opp i uke 33?


Tibra

Anbefalte innlegg

Hei :) Var hos jordmor idag og hun klarte for første gang ikke å kjenne hvilken vei lillegutt lå (hun klarte ikke kjenne hodet, heldigvis har eg sett at det er der på ul..hehe, ellers så hadde eg vel blitt bekymra). Jeg har vært helt sikker den siste måneden på at han ligger med rumpa ut til høyre (stikker ut ganske ofte på midten av magen), hodet oppe mot venstre og føttene nedover mot "utgangen". Jordmora trodde heller at han lå med hodet ned..men var usikker... Selv synes jeg det isåfall er rart at jeg ikke kjenner noen spark oppe på magen, kan det være at han sparker bakover? Kjenner derimot noe som tasler ganske mye nede i bekkenet, trodde det var føttene jeg, men hun mente at det kunne være armene. hmmmm, har egentlig ingen spesielt harde spark noen veier, men mye romstering. Hvordan føles det i deres mager???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Romstering er et godt beskrivende ord for min del også. Hadde ikke festet seg i uke 34, så jeg er litt spent nå når jeg skal på kontroll 2. mai. Tror det er vanskelig å kjenne hvordan babyen ligger med tanke på spark. Det er nå så trangt der inne for den lille og bena ligger omtrent over hode, så sparkene kan vel komme alle veier. Har også en del harde spark i ny og ne og da hopper hele magen:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg hadde det samme problemet i mitt forrige svangerskap.. Jordmor hadde ikke peiling på hvordan gutten lå, men hun latet som hun visste det. Hun sa at hodet var ned og godt festet. Jeg trodde ikke helt på det, for jeg kjente HARDE spark nedover hele tiden. Tilfeldigvis var jeg på ultralyd i uke 35/36 for å sjekke noe annet. Da så de at ungen lå med føttene ned! Det ville i tilfelle resultert i keisersnitt... Ungen snudde seg med hodet ned i uke 37, noen dager før fødselen 37+6. Noen babyer snur seg i siste liten;-)

 

Nå er jeg i uke 35 med ei lita jente (tror vi i allefalll) og er veldig sikre på at hun ligger med hodet ned, langt ned. Men jeg kjenner bevegelse der nede alikevel. Kjenner bare av og til spark i siden, men det er, som dere sier, for det meste romstering der inne. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...