Gå til innhold

Bekkenløsning????


milla1312

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Lurer fælt på om jeg kanskje har fått bekkenløsning... Jeg har vel og merke gått med plager i korsryggen min i hele høst og vinter, men for noen dager siden skjedde det noe merkelig der bak, akkurat som om det har låst seg eller noe lignende, jeg våkner hver gang jeg snur meg i søvne, for det gjør så vondt, og jeg halter når jeg går...

Det ligger nedde i hele korsryggen og går ut på sidene.... Har jeg fått bekkenløsning eller er det bare ryggen generelt sett som kanskje har blitt verre... Denne smerten er helt annerledes enn den jeg har hatt før bak i ryggen. Jeg kan verken sitte eller stå for lenge før jeg må bevege meg... Og da har jeg selvfølgelig en jobb der jeg står hele dagen...HJELP! Har helt panikk for bekkenløsning... Med mitt første barn hadde jeg absolutt ingen smerter i rygg i det hele tatt, jeg var i full jobb til termin... Nå er jeg 17+3 uker på vei... Og er som sagt bekymret for at jeg skal måtte gå sånn... Noen som har hatt bekkenløsning, og som kan si meg om de tror det er det jeg har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det høres litt ut som det, ja.. :o( sorry! Snakk med legen din/jordmor. Jeg fikk fysioterapi sist og det hjalp kjempebra! + at de har så mange gode råd å komme med (som feks: ikke støvsug -ikke anstreng det for mye -ta det med ro.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har hatt store plager med bekkenløsning..fikk først diagnoser Isjas siden det var så tidlig i graviditeten.

 

I begynnelsen kjente jeg det i korsryggen, og fremme; sånn ca med eggstokkene, og ned i skambeinet.

 

Nå til daglig kjenner det best helt nederst i korsryggen...et press liksom. Og fremme er det veldig vondt når jeg snur meg i sengen, løfter benet(når jeg tar på meg sokker, bukser og sko..)

 

Jeg går på Yoga for gravide og anbefaler dette på det sterkeste. Klarte nesten ingen øvelser når jeg begynte, og klarer nesten alle øvelsene nå!!!! De fokuserer veldig på rygg og bekkenøvelser. Jeg ga beskjed ved første time om bekkenløsning, og de viser meg alternative øvelser dersom jeg ikke klarer de "vanlige" helt mitt eget tempo! Kjempemessig.

 

Går også til fysiterapaut som løsner opp litt av ledd, sener og bånd som er i korsryggen. Letter litt på smertene i noen dager...

 

Du må jo uansett gå til en spesialist for å få se om det er bekkenløsning( jeg ringte til en klinikk som har kiropraktor, massører og fysioterapaut, og ba om å få snakke med den som hadde best/mest erfaring med bekkenløsning- og bestilte time hos han...)

 

Lykke til...

 

PS. Hvis det er bekkenløsning så ta alle råd og ta det med ro, jeg er 37+4 nå og det er ikke borte, men kunne vært mye værre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...