Gå til innhold

håper noen kan ta seg tid til å lese dette.. kjenner spark? men ikke gravid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

litt creepy dette. For jeg tok en grav test for en uke siden. Den var negativ (quick responsive)

Men både på lørdag og i går kjente jeg akkurat som små spark på samme stedet i magen mens jeg satt i sofaen. Akkurat lik som da jeg ventet min lille.

 

Ble jo litt skremt siden jeg merket det to ganger på samme sted. Må jo være luftbobler, men -

 

Men.. har dere fått mage ennå? kjente liv i uke 12+5 sist gang..

 

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor langt skal du være på vei da? Vet ikke hvor lenge hcg hormonet vises på test,egentlig.. Noen grunn til at du har tatt test så sent? Ellers skal det jo ikke være mulig å kjenne liv før livmoren kommer opp over kanten,etter ca uke 12, men det kan jp være individuelt.Du får la oss vite hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skvatt kanskje bare litt. Tok en test for sikkerhet skyld, siden jeg ikke har fått tilbake mensen etter mini ble født, for 1 år siden. Kjnete på magen når jeg lå flatt og nedenfor navlen er det knall hardt, men lenger ned er det mykt..så jeg skulle jo kjent hardt hele veien.

Får prøve å ikke tenke over dette, og hvis disse kneppene fortsetter, får jeg ta en ny test.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Kanskje du skulle tatt en blodprøve for å måle hcg-nivået, eller så skulle du kanskje bestilt en ultralyd?

Jeg har i alle fall en venninne som aldri fikk positiv graviditetstest da hun var gravid. Hun var på ultralyd da hun var 10 uker på vei, men til og med ikke etter det fikk hun positiv test, så det er mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ett eller annet tidspungt funker ikke de testene lenger.. hørt det bare er i begynnelsen. jeg hadde vel tatt en tur til legen og hørt.. og fått en ultralyd eller noe.. for kjekt og vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du.

 

Jeg har kjent flere ganger "liv" i magen da jeg ikke var gravid. Rett og slett luftbobler som minnet om liv :-)

 

Man kan ikke kjenne liv før man er ca 12 uker på vei, rett og slett fordi fosteret ikke begynner å få bevegelser før da.

 

Jeg kjente liv med første da jeg var nesten 16 fullgåtte, denne gang kjente jeg liv da jeg var 14+3. Magen kom fort hos meg på kveldene, og var umulig å skjule da jeg var 12 uker på vei. Nå er jeg 4,5 måneder på vei, og like stor som da jeg var nesten 6 måneder på vei sist.

 

Uansett. Tror man vil få pos test før man kjenner liv, så jeg går ut i fra at det du har kjent er luftbobler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si en ting. da jeg fannt ut at jeg var gravid, hadde jeg tatt tre hjemmetester, alle viste negativt. men ikke den til legen. jeg har tatt mange tester i løpet av prøvetiden, så jeg gjorde ingen ting feil. dette kan være aat hcg nivået var så lavt. det er lurt å gå til legen for sikkerhetsskyld. =) det tenkte jeg, da jeg fannt ut at jeg var gravid i 8-9 uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...