Gå til innhold

Småting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg vet at det er småtterier jeg irriterer meg over... Jeg vet at det er smålig av meg å bli sur fordi om biomamma kommer med kritikk og sure kommentarer. Hun er sjalu sikkert, og har det sikkert vanskelig nok på grunn av det.

Men nå topper det seg her! Hvorfor skal hun bruke barnevakt og ikke vi? Her er det snakk om en ettermiddag og natt, hvor han skal være hos besteforeldrene sine. Vi kommer hjem på kvelden, og henter han på morgenen, og vi skal ha hele resten av helgen sammen. besteforeldrene gleder seg stort, det er jo ikke SÅ ofte de ser han - og gutten synes dette er stor stas.

Men mamman mener at sa skal han eller være hos henne!! Men å være hos hennes foreldre - det er helt OK (hn er jo alenemor må vite). Her om dagen sa gutten at han var så ofte hos bestemor og bestefar - fordi mamma var på så mange møter... Vi bor nært, og det er bare å høre om han kan være hjemme hos oss. Mne neida. Det gjør hun adri!! Vi har sagt at sånn som vi har sagt det - sånn blir det denne gangen. Det er vi som har samvær, og så lenge det er forsvarlig, så må det da være ok??

Eller?? ARG, blir så irritert.... Hun EIER jo ungen!!! Men pappan er bare en bifigur ser det ut som. Ja, ja... får se hvordan det går da:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det der skal dere ikke bry dere no om. det er far som har samvar og da er det han som bestemmer hva som skal skje under samvær. det har ikke mor noenting med!

Skrevet

Mor har ingenting med dette nei! Og litt av meningen med samværet er jo også at ungen skal ha kontakt med hele familien på fars side. Han skal da ikke bare være med far, han har jo besteforeldre og kanskje annen familie som er like viktige å opprettholde kontakten med..

Nei, bry deg ikke om mor i denne situasjonen, det er opp til far hvordan hans samværshelger ser ut (så fremt han ikke setter bort ungen hele tida, og det gjør vel ikke dere...).

Skrevet

Hehe, nei, stort sett er vi sammen alle tre - og det er koselig!! Vi passer jo på at han får samvær med besteforeldre, tanter og onkler osv, men det blir ikke så mye overnatting. Men vi står nå uansett på vårt denne gangen...

Skrevet

Ja, det må dere gjøre!! En selvfølge at guttens farforeldre må få lov å ha han litt.

Vi har forskjellige frustrasjoner.

Jeg kunne ønske biomor hos oss var litt mer engasjert i hva barna hennes gjør mens de er her (annenhver uke). Hun stiller ikke opp på noe som helst i regi av skolen eller andre ting barna er med på, den uka de er her. I tillegg ser hun gjerne at faren stiller opp i hennes uke... Det gjør han gjerne, men ugjerne for meg. Vil jo at vi skal være litt sammen også.

Ofte er det jeg som drar avgårde på kamper etc for å se stebarna spille.

Synes det vitner om mangel på normal æreskjensle når biomor lar stemor følge med barna på ting. (når hun f.eks vet at far er bortreist og ikke kan stille).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...