Gå til innhold

Svar på fødeplass?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har fått svar på hvor de har fått fødeplass? Min jordmor sendte inn papirene min til Ullevål mandag i påsken, men har enda ikke hørt noe. Jeg er sikkert bare utolmodig, men....

Jeg lurer sånn på om jeg har fått plass på Ullevål, eller om jeg må til Ahus som jeg " hører" til.. Er forresten 12+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk svar ganske raskt tilbake fra sykehuset da legen sendte inn for meg, det var vel i mars en gang. Da fikk jeg avslag fra Riksen, de sendte så papirene mine automatisk videre til Ullevål, der jeg også fikk avslag. De sendte papirene mine til Ahus, så jeg endte opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også søkt på Ullevål og den søknaden ble sendt inn rett før påske. Fikk svar nå på lørdag, men du får ikke tildelt plass før etter at du har vært på ordinær ultralyd. Dvs. det jeg fikk var innkalling til ultralyd på Ullevål, hvoretter de tildeler fødeplass etter at de har fastslått ultralydtermin.

Så vidt jeg har forstått så er det sånn at de som blir kalt inn til UL på Ullevål 98% sikkert får fødeplass der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte et brev til abc-klinikken på ullevåll og fikk beskjed om¨plass en uke etterpå. Jordmora på abc indikerte at dersom man ville til Ullevåll og hadde fått innkallelse til ultralyd på ullevåll kunne man være nokså sikker på plass. Men jeg holder meg til abc, jeg. Flott å få oppfølging av samme jordmor gjennom hele graviditeten med god sjanse for at hun også er der til fødselen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor søkte både UL og fødeplass for meg 24. februar (på Ullevål). Da jeg var på ordinær UL 30. mars, fikk jeg tildelt fødeplass etter undersøkelsen. (Har termin 13.09.06.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så dere som fikk ul på Ullevål fikk beskje via post eller?

 

Sambo ringte å spurte her i påsken en gang, om vi måtte sende en søknad i tillegg til de papirene jordmor sendte inn, og da sa hun som tok telefonen at vi var satt opp på ul 10 juni. Men vi har jo ikke fått noe endelig beskjed på noen måte.

Også synes jeg det var litt rart med ul på en lørdag. Noen som vet om det er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar i posten ja, men det med lørdag vet jeg ikke noe om.

Jeg var på kontroll 4. april og da skulle jordmor sende inn søknaden, og jeg fikk brev i posten nå lørdag 22. april, men da hadde det jo vært påskedager innimellom og ingen postgang - så du burde jo forvente å få beskjed snart ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll 23. mars og legen skulle sende inn søknadspapirene til Risken med en gang. Så kom påsken... Og først den 18. april fikk jeg svar. Et positivt sådan. :) Brevet var datert 7. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 19. har fortsatt ikke fått bekreftet fødeplass på ullevåll. Men skal dit på ul snart. får se hva som skjer da......må nok føde hjemme ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...