Gå til innhold

dere som ikke har barn som sov over natta av seg selv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem skal dere ha til å hjelpe dere med nattavvenning..Jenta mi har blitt så urolig om natta nå de siste dagene, at jeg skal begynne med grøt ved fem mnd (litt over ei uke til).. Når hun da er oppe i to måltider om dagen skal jeg nattavvenne.. men vet ikke hvem jeg skal ha til å hjelpe meg om natta eller dagen etter...

faren har sagt seg villig, men vet ikke helt om jeg vil ha han der.. ellers er jo mormor, tante osv mulige... hva skal dere gjøre? (eller hva gjorde dere). Og dere som hadde barn som sov over av seg selv trenger jo egentlig ikke svare, hvis dere ikke har veldig gode råd;);)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttn min hadde kolikk da han var liten, å da hjalp mamman min meg veldig mye..

Han har enda ikke sovet noe serlig om natten, legger seg kl 8 om kvelden å er våken fra alt mellom 4 og 6 om morgenen..

Men i begynnelsen å selve natteavvenninga fikk jeg også hjelp av mamma.. Men jeg sov også da han sov, slik at jeg var litt opplagt vertfall.. Men var vertfall bare noen dager med selve natte gråtinga, å så sov han mer eller mindre igjenom, uten mat, med untakk tannfrembrudd...

Skrevet

Mi jente hadde først kollikk, så var ho jo vant til å få pupp hele tiden. Så de første 7 mnd sov jeg kun noen timer når jeg hadde avlastning av far. Jeg er alene med ho og hadde ikke min fam i nærheten. Jeg hadde ville fått hjelp av den du er mest bekvem med og hun kjenner godt. Da kan du slappe best av. Nattavvenningen gikk jo ganske fort her. På 4 dager så gikk hun fra å våkne 10 ganger om natten til 1-2 ganger. Men så sovnet hun inn igjen fort. Vi begynte med ferbers metoden på kvelden, da hun kun ville sovne med puppen, så fikk kun vann og bæring på natten når hun våknet. Når kveldsinnsovningen gikk av seg selv, så sovnet hun fort inn igjen av seg slv om hun våknet på natten. Nå er hun snart 9 mnd og sover fra 20.00-05.30. Tidlig men MYE bedre enn før..

Lykke til ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...