Gå til innhold

MÅ man starte permisjon 3 uker før ul termin?


akt80 & Sara Emilie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Du kan ikke spare på de tre ukene så det er like greit å bruke de opp, men det ingen som tvinger deg til å gjøre det. Det er noe man har krav på! Det er opplysningen jeg har forstått... Ble du klokere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan vel starte tidligere også, men jeg tror man må seinest 3 uker før termin, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ jo ingen ting. Men hvis man ikke tar min 3 uker av permisjonen før fødselen, så mister man tre uker av permisjonstiden sin. Du kan ta alt fra 12 til 3 uker før babyen kommer (og får tilsvarende færre uker etter at babyen er født), men tar du ingenting vil du da kun få 39 eller 49 ukers permisjon, ikke 43 eller 53. Skjønnte du det da?

 

Vær også obs på at de tre ukene må tas FØR FØDSEL, ikke før termin. Det vil si at selv om du går i permisjon tre uker før termin, og så føder to uker før tiden vil du allikevel bli trukket for to uker, siden du da kun hadde en uke permisjon før du fødte. Den er kjip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man MÅ ikke. Dersom man er frisk, og har lyst til å jobbe går det helt fint! Kan hende noen syns det er greit å jobbe helt frem til fødsel - da får man jo også full betaling! Mange tar jo kun ut 80% lønn i permisjonstiden, så man taper på en måte litt penger med å gå i permisjon før fødselen. Men så er det jo herlig med en måned fri for å "lade opp" da :) Det skal hvertfall jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å sove så mye som mulig de 3 siste ukene før ul termin, hehe, før du vet ord av det har du ungen i hendene og må være tilgjengelig døgnet rundt :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, en MÅ ikke.

 

Jeg har jobbet fullt til jeg har måttet gå ut i permisjon, og det er egentlig litt kjipt når en er oppegående, full av energi og har lyst til å jobbe. Ved sist svangerskap gikk jeg i tillegg to uker over termin, noe som også er litt kjipt iom at permisjonstiden med baby blir jo dertil forkortet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...