Gå til innhold

Antibiotika til liten baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har bare lyst til å spørre dere om et lite råd. Lille Christian har vært forkjølet en 8-9 dagers tid, men begynner å bli bra. Har ikke noe særlig feber, 37,4 i dag tidlig - hvis det er feber i det hele tatt, da. Har lest at det er normalt med temp opp til 37,5 på babyer. Temperaturen hans varierer mellom 37 og 37,6 omtrent.

Jeg fikk halsinfeksjon for noen dager siden og fikk pencillin av legen, som også ville behandle Christian med antibiotika for sikkerhets skyld, selv om han ikke hadde infeksjon (de tok CRP-prøve av både ham og meg, min var veldig høy, hans var nesten 0), kun forkjølelse. Jeg har ventet litt med å sette behandlingen i gang, har ikke lyst til å gi ham pencillin hvis det ikke er nødvendig, og han har ikke halsinfeksjon, ser bare ut som en vanlig forkjølelse. Tenkte å se det an en dag eller to til, for å se om han blir bra. Er det noen som vet hvor lenge en forkjølelse vanligvis varer hos en liten baby...? Og er det vanlig at de kan ha temp opp til 37,5 uten at det er feber? Ville dere gitt pencillin uansett, for sikkerhets skyld, selv om han ikke har symptomer på infeksjon?

Takknemlig for råd eller synspktr,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Mitt råd er å IKKE gi Christian penicillin. Det er flere og flere som anbefaler ikke lenger å gi små barn det da, uten at det er høyst nødvendig, da man bryter inn og klusser med immunforsvaret. Det er mange voksne som har gått på den ene penicillinkuren etter den andre som barn og som sliter med dårlig immunforsvar resten av livet! Synes det er helt utrolig at leger anbefaler dette for "sikkerhets" skyld fordi mor er syk. Han har jo også antistoffer gjennom den morsmelken han har fått, så det skal vel mye til før du smitter ham....?!? Om Christian ikke har feber og CRP`en hans var nesten 0 så er det ikke nødvendig å gi ham dette!!!

Om du ønsker rask behandling av barn uten penicillin så kontakt en god homeopat istedet for de behandler helhetlig - uten å klusse med immunforsvaret. Feber på 37,5 er ikke farlig! Lykke til både til deg og Christian:-)

Skrevet

Tusen takk! Fint å få høre at min magefølelse ikke er helt på jordet, når jeg velger å vente med pencillin til han trenger det. Man blir jo litt i tvil når legen var så klar på at han burde få det. Ja, som du sier, så har han jo faktisk antistoffer gjennom morsmelk, og vel også et "lager" av antistoffer fra fødselen, så det skal vel litt til at han blir smittet. Merkelig at legen ikke tok dette med i vurderingen. Kanskje jeg skulle prøve homeopat, det har jeg hørt mye positivt om, men ikke prøvd foreløpig. Christian er forøvrig frisk og fin, smiler og er kvikk, og har temp på 37,4. Da må jo dette være normal temp. for ham, og ikke feber.

Igjen - takk for svar! Går det bra med deg og den lille prinsessen? Morsom beskrivelse av pappas påkledning! Det er jo ganske søtt når pappaene anstrenger seg med sånne ting, uansett hvordan resultatet blir...

Skrevet

Det er lurt å lytte til sin egen magefølelse - tror vi er de beste spesialistene på våre egne barn:-) At mange leger fremdeles "safer" forundrer meg ikke....skremmende men dessverre virkeligheten. Homeopati anbefales varmt - har brukt det på mine egne barn bestandig, samt meg selv og har kjempegod erfaring med det.

Tror helt sikkert at Christians temp på 37,4 er hans normaltemp som du sier:-)

Prinsessen og jeg storkoser oss takk:-) Det er jo bare deilig med dette slaraffenlivet, alt går i sitt eget tempo, vil ikke stresse kjenner jeg. Så fort jeg kjenner at noe blir masete, setter jeg ned foten og "streiker" og det er så deilig med å være "moden mamma". Lar ingenting ta luven fra meg lenger:-) Og pappan er bare så henført over det lille nurket da:-) Han er den største mannlige beundrer så langt og det er jo bare nydelig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...