Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Nå må jeg høre med dere om en sak jeg har tenkt så mye på. Når min samboer og hans eks gikk fra hverandre, var det i en liten periode litt turbulent. Hun gikk ikke med på å ha hvert sitt barn på papiret, slik at de økonomisk kunne kommet greiere ut av det, neida, hun skulle ha pengene ferdig med det.Han orket ikke bråke og gikk med på dette. Den gang gikk det på prosenter, nå går de jo ut i fra netter i måneden. Vi har guttene 12-13 netter i måneden, han betaler henne 3500 kr i barnebidrag, noe jeg tror er mye da han har de så mye. De koster jo masse når de er her, med mat, aktiviteter osv, han kjøper også klær til de. Han tjener ganske bra,men har de ikke gått litt bort fra det? Syntes bare 3500 kr. er mye når han har de så ofte som han har. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Hei. Min mann har to barn han også, vi betaler 2500 for begge tilsammen, og vi har dem aldri mer enn annenhver helg. Ofte mindre enn det også, men bidraget er regnet ut fra samvær annenhver helg. Høres ut som dere betaler mye ja. Mannen min tjener over 200.000 mer enn det mor til ungene gjør.
Lis67 Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Det enkleste dere kan gjøre for å beregne bidraget er å gå inn på Trygdeetatens nettsider på "bidragskalkulatoren". Der legger du inn alle relevante opplysninger, som inntekt til bidragsmottaker og bidragsyter, antall barn og barnas alder og dager de er hos bidragsyter. Veldig oversiktlig og greit. Om den er så innmari rettferdig på alle måter er et helt annet spørsmål.... men den er nøytral, og den måten trygdekontoret beregner fastsettelsen av bidraget. Inntekt har fortsatt en god del å si, og det skulle bare mangle. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå