Gå til innhold

Noen andre som har vært redde for at de er i fødsel allerede? Uke 26.


idamortil2

Anbefalte innlegg

I mitt forrige svangerskap fødte jeg 1 måned for tidlig. Jeg hadde hatt ekstremt mye kynnere i mange måneder da..

 

Om en uke skal jeg å sjekke lengden på livmorhalsen og det blir jo spennende å se resultatet. (er i mitt andre svangerskap nå)

 

I dette svangerskapet begynte kynnerne tidlig (uke 12), men har ikke noe særlig mer enn i forrige svangerskap. Men de siste dagene har jeg blitt litt bekymret. En morgen her tellte jeg kynnerne i 3-4 timer. Da hadde jeg mellom 40 og 50 stykker. Jeg ble egentlig veldig redd og vurderte å ringe føden. Heldigvis ga kynnerne seg igjen. Samme dag og de neste dagene hadde jeg passelig sterke menssmerter som kom og gikk ofte, men jeg hadde ikke kynnere samtidig...

 

Noen andre som ha hattd et slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg fødte også en måned for tidlig i forrige svangerskap, og hadde da endel kynnere gjennom svangerskapet, men ikke på langt nær så mye som du beskriver her. Dersom du opplever det samme igjen, ville jeg tro det var best at du kontaktet føden, om ikke annet for å bli beroliget. Det skader jo ikke med en sjekk for mye, mens en alt for tidlig fødsel kan være skjebnesvangert for barnet! I forrige svangerskap hadde jeg rundt uke 28 noe som jeg i ettertid skjønte kunne være en begynnende fødsel. Jeg trodde i øyeblikket jeg bare hadde veldig vondt i ryggen, og la meg i senga og sov resten av dagen, og var bra dagen etter. Etter at jeg hadde født barnet mitt i uke 36, skjønte jeg at smertene i forbindelse med fødselen var de samme smertene som jeg hadde hatt rundt uke 28. (Fikk alle "fødselssmertene" i ryggen.) Nå er jeg bare kommet til uke 14 i dette svangerskapet, og har ikke hatt noe særlige kynnere denne gangen.

 

Min oppfordring er; ta kontakt med føden eller jordmor dersom du opplever det samme igjen! Dette spesielt siden du har født for tidlig før. Kynnere skal gå bort om du legger deg ned og slapper av. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde premature rier i forrige svangerskap. Da hadde jeg det jeg trodde var kynnere (for det kjentes slik ut) mange, mange ganger i timen. De kom med mellom 2 og 9 minutters mellomrom, fant jeg ut da jeg etter over et døgn begynte å ta tiden. Jeg ringte føden, ble bedt om å komme med en gang, og det viste seg å være premature rier, som heldigvis ble stoppet med riehemmende drypp... Jeg lå rett ut på sykehuset en uke. Riene mine kjentes akkurat ut som kynnere, det var kun etter at jeg var kommet på sykehuset at jeg begynte å få litt smerter i mage og rygg, men det var ikke mye. Jeg ville ringt sykehuset med en gang dersom det skjer igjen! Synes kanskje du burde ringt sykehuset/jordmoren din og fortalt om det du opplevde, kanskje vil de sjekke livmorhalslengden din med en gang, siden du fødte for tidlig forrige gang. Det er i hvert fall bedre å ringe enn å sitte å bekymre seg! På fødeavdelingen sa de til meg etter at jeg hadde hatt premature rier, at dersom kynnerne over lengre tid kommer oftere enn hvert 10. minutt kan du anta at det er rier å kontakte oss... Så ikke vent!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...