Gå til innhold

Øm livmor.. Er litt bekymret..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Livmoren min er øm. Spesielt når jeg klemmer fra sidene.

 

Noen som vet hva det kan være, eller er det bare slik at noen ganger er det sånn? Eller bør jeg ringe legen?

 

Jeg er 19 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 18, og har det på samme måte som deg. Merket det allerde i 12-14 uke, og det kommer og går litt. tror det er helt normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vet ikke helt hvordan DU kjenner det, men jeg er også "øm i livmoren". Ikke hele tiden da, men spesielt om kvelden når jeg legger meg. Da er det ofte ubehagelig å ligge flat på ryggen, for det kjennes ut som hele magen blir presset nedover på en måte, og jeg blir øm i hele området. Regner med at det rett og slett er livmoren som vokser og tar opp mer plass, og at det kjennes forskjellig fra person til person. Har det samme når jeg må tisse veldig.

 

Jeg tror IKKE du trenger å bekymre deg over dette, tenk på alt som skjer med deg om dagen! Skulle bare mangle om du ikke kjente litt ;-)

 

(Jeg er forresten 20+2 i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter!:) Håper dere har rett. Jeg venter og ser hvordan det utvikler seg jeg.

 

Håper dere har en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg spurte legen om dette da jeg kun har hatt vondt på den ene siden og ikke den andre, og babyen sparket kun på den andre siden inntil uke 23. Legen sa at der er bånd som strekker seg langs sidene på livmoren og disse er gjerne ømme/vonde, -det er helt normalt. Jeg forsto det slik at disse båndenes funksjon er å holde livmoren på plass eller noe slikt.

Så det er visst ikke noe å bekymre seg for, tvert imot!! =-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...