Gå til innhold

Nå nærmer det seg med stormskritt til fødsel,men jeg har noen spørsmål til dere som vet litt mer enn meg.....


Julie Angelica:)

Anbefalte innlegg

Det hadde vært kjempefint å fått en oppdatering på hva man skal pakke i den berømte sykehusbagen hvis noen gidder:) Og er det noen som har tips for forberedelse av ting og tang hjemme?Jeg har alt av utstyr,men er litt usikker med tanke på vask av ting og tang:) Har vasket det meste nå,men er det nødvendig å gjøre det igjen sånn helt innpå terminen?Vasker dere trekk på madrassen i senga også selv om det er vasket for en stund siden? Tar imot tips med stor takk da det nærmer seg fort nå,og jeg er veldig grønn på alt dette:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du søker på sykehusbag og forum finner du tidligere tråder på dette.

Her er listen jeg brukte som utg.pkt til min pakking. Imidlertid ble det meste liggende ubrukt. Det som hovedsaklig ble brukt var toalettmappen, morgenkåpen, ammeinnlegg og ammebh og en lett joggebukse.

 

Når det gjelder forberedelser så har jeg ikke så mange svar. Men anbefaler deg å gjøre det du kan før fødselen, etterpå går tiden med til babyen, og man får ikke gjort alt man hadde planlagt.

Når det gjelder vask av babyklær er det ikke nødvendig å vaske det igjen så lenge det ikke har vært utsatt for mye støv/sterk lukt ol.

 

Ser du har alt av utstyr så da er du vel rimelig forberedt. Det kan være lurt å lese bruksanvisninger ol på nytt. Eks oppfriske funksjonene på barnevognen, hvordan montere brystpumpen ol.

 

Ønsker deg lykke til meg fødselen og tiden etter. Nyt den for den går så alt for fort.

 

SYKEHUSBAG:

 

Klær til deg:

Morgenkåpe

Nattøy

T-shorter (mange)

Gensere

Myke, romslige bukser

Sokker

Store truser

2 amme-BH (gjerne med 1-2 str større kupe en du har når du drar inn til føden)

Slippers

 

 

Toalettartikler du bruker:

Linser/briller

Ammeinnlegg

Lypsyl

Tannkrem/tannbørste

Kam/hårbørste

Dusjsåpe, intimsåpe, shampo og balsam

Deodorant/parfyme

Spenol (om ikke Spenol, noe annet å smøre med, for du blir sikkert sår av amming)

Hudkrem/håndkrem

Sminke/ sminkefjerner

Papirlommetørkler/ (mykt toalettpapir?)

Hårføner (til hår og underliv)

Hårstrikk/spenner (til fødselen)

Store bind (natt-typen)

 

Til barnet:

Klær til babyen (hentesett + klær til foto): Body, bukse, genser, sokker, lue, ytterdress mm.

Teppe til babyen

 

Div:

Svangerskapsjournalen. VIKTIG !

Drikkeflaske

(kan være kjekt m sugerør til drikke)

Lesestoff/ Håndarbeid ol.

Mobiltelefon og mobillader

Ørepropper for å høre radio på mobilen

Kamera, videokamera, film/minnekort og ekstra batterier

Notatblokk, penn

Litt penger

En bærbar CD/minidiskspiller m/favorittmusikk eller kanskje en lydbok.

Musikk til å ha under fødselen

Plastpose til skittentøy

Noe å spise for mor/far:

(eks matpakke, frukt, boller, banan, kjeks, sjokolade, druesukker, drops, saft, brus, sportsdrikk, ol.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen mange takk for godt svar.Denne er skrevet ut og tatt vare på:)Dette var til stor hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...