hønsemor Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Hei Jeg har flyttet i nytt hus og har derfor mye mold rundt huset. Jeg har ikke grønne fingrer (ikke lysegrønne engang) og trenger hjelp til hva jeg kan plante rundt huset. Der jeg skal plante er det veldig skrått og det går ann å stå der for å plante, men ikke mer. Det er også stort område (rundt 3/4 av huset). Jeg vil plante noe som klorer seg fast og holder molda på plass. Det hadde vært fint om det vokste fort utover slik at det ikke koster en formue. Kan noen hjelpe meg med navn på planter/busker/vekster? De må ikke ha så mye vedlikehold og stell... Er redd bark vil skli nedover i skråningen (så bratt er det). Håper på hjelp!!!
grå :) Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 tja, en velvillig (og etterhvert plagsom) plante er bergenia. tror ikke den holder så mye på jorda, men den gror villig og er vedlikeholdsfri. den er også grei å fjerne igjen hvis man bare er nøye på å fjerne røttene. ellers kan du gå på hagegal.info og melde deg inn der så finnes det mange som vet MYE om sånt der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå