Gå til innhold

Er det noen farer ved å kjenne etter selv om modning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leste at en kunne kjenne etter selv om man var myk og moden i mormunnen. Har noen hørt at dette kan være farlig? Hva kan skje i såfall? Venter på svar før jeg prøver.. Er i uke 37..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I så fall skal du rimelig langt "oppi der" så ville ikke prøvd nei..! Dessuten vet du jo ikke hva du skal kjenne etter og det er en viss infeksjonsfare... Ring heller jordmora di og få henne til å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det infeksjonsfare selv når vannet ikke er gått? Tenker på mannen min som kjører på der oppi med sine basselusker..:) Og ikkem,inst når jeg er i badebassenget med barna...Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mest på at du må jo litt lenger inn enn mannen din, du skal jo tross alt sjekke mormunnen, men er ikke samme typen infeksjonsfare som når vannet og slimproppen er gått nei..! Men ville allikevel latt være, det er en grunn til at vi har jordmødre..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenger inn enn mannen din?

skjeden er omtrentlig 6 cm lang og mormunnen er det mannen din dulter i såfremt han har lengre enn 6 cm da hehe =9

 

syns forøvrig ikke det er noe man bør sjekke selv..

Vet du i det hele tatt hva du skal kjenne etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen forklarte meg hva en skal kjenne etter, er det mykkt,bløt og seigt er det modent og er det hardt som nesetippen er det umoden. Glemte å skrive at jeg har nesten utfaltet livmorhals, ca 1 cm lang. Har hatt det siden uke 30. Så det er derfor jeg sier at mannen min er oppi der.. :) Legen har kun sjekka meg med innvendig ultralyd, han har ikke tidligere ville tatt en g.u med tanke på fremprovosere rier. Men han sa han skulle sjekke det denne uka, men timen ble avlyst for han er syk...Defor tok utolmodigheten og nyskjerrighete over, og jeg lurte på å kjenne etter selv... Noe jeg fremdeles ikke har gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du kan gå inn å kjenne etter selv. Jeg gjorde dette hele tiden og fulgte med hvordan det stod til helt frem til fødselen. Du skal kjenne etter om mormunnen er myk og hvor langt ned i skjeden den står. Vask hendene dine godt. Så lenge vannet ikke har gått er dette ingen problemer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen fare ved å kjenne litt etter selv hvis man er forsiktig vel og merke.

 

Man kan selvsagt ikke gjøre slik som jordmor som "røsker og drar" når man strippes. Men å prøve å kjenne etter forsiktig om det er hardt eller mykt skjønner jeg ikke at kan være så farlig. Man kan jo ha sex under svangerskapet så infeksjonsmessig sett er vel ikke det noe bedre.

Men være forsiktig da og vask deg godt først, så skjønner ikke jeg at det kan være farlig. Men dette er kun min mening, jeg vet ikke altså.

Lykke til:-)

Gi beskjed om du "fant" noe spennende!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende ord, det var det jeg kanskje tenkte selv også, at det ikke var så farlig..men ville høre først. Å ja jeg sprang på toalettet å vasket hendene med antibac å greier, å det skulle ikke langt opp for å kjenne et hardt hodet med mykt seigt vev rundt..Det var ikke trangt der oppe, heller ganske vidt.. tipper 2-3 cm.. Kanskje det nærmer seg fødsel. Får høre hva legen sier på tirsdag:) Takk uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...