Gå til innhold

Når begynne å ta bladbringebær kapslene, og te'en?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du modnes slik at du ikke rakner så mye, at du utvider seg når den skal, og trekker seg sammen igjen når du skal:-) Så derfor bør det taes også etter fødselen, ikke bare før. Håper du skjønner hva jeg mener, er SUPER dårlig til å forklare! hehe:-)

 

Tok det sist, og syntes det funket! Samme med mine venninner, så det anbefales:-) Men husker bare ikke når en skal begynne med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye forskjellig om bringebærbladte/kapsler. Noen mener at det kan sette igang fødselen for tidlig, og dermed ikke anbefales å ta før uke 35 eller 37, husker ikke helt. Noen som vet om det stemmer? Kanskje noen har en link eller noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring??? er nyskjærrig. Har selv begynt å ta dem nå 3 mnd før fødselen. Kan ikke tenke meg at det er farlig -for da skulle det stått advarsel på boksen. Sto bare "for gravide før fødsel..." Men hadde vert greit å høre fra noen som har erfaring med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mamma jobber i en helsekost butikk. Hun sa at det er litt opp til hver enkelt, men stor sett de to siste mnd. Jeg har selv tatt kapsler i de to andre svangerskapene min og har planer om det denne gangen og. Da har jeg tatt det de to/tre siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærbladte skal man begynne med i uke 35 har jeg hør, og ikke før!! Min svigerinne begynte med demm i uke 35 og fødte i uke 37. Førstegangsfødene bae så det også er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte både min lege og jordmor om dette og begge ristet på hodet. Det var i forrige svangerskap så jeg kastet det jeg hadde og skal ikke tukle mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt en del negative ting om det etter forrige svangerskap, men husker ikke helt hva det gikk ut på.

 

Uansett; jeg drakk bringebærbladte og en eller annen annen te som jeg ikke husker hver dag de siste ukene i forrige svangerskap, smørte meg nedentlig for å ikke revne. Likevel måtte fødselen settes i gang og jeg revnet omtrent så mye som det var mulig.

 

Det hjalp nok lite for meg, så denne gangen kommer jeg ikke til å gidde å styre med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler å ta bringebærbladkapsler!

 

Tok det før forrige fødsel og er overbevist om det hjalp meg. Ble anbefalt det av flere som hadde positive erfaringer.

 

Jeg hadde en rask og "grei" (hvis man kan kalle smertene greie da..............) på 2 timer og 45 min.

 

Så jeg skal ta det denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel ikke hjelpe mot revning etter det jeg fikk opplyst men at livmoren/underlivet modnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På min pakke står det bare at det er til fordel for gravide kvinner i siste del av svangerskapet far uke 35. ca 3 kopper daglig.

 

Så står det at den ikke bør drikkes tidligere, pga for tidlig fødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...