Gå til innhold

Er det bare jeg som sliter med magemusklene nå?


Murmeline

Anbefalte innlegg

Er i min 17. uke, og merker at det begynner å bli vanskelig å bruke magemusklene når jeg skal sette meg opp, det kjennes ut som om jeg er støl. Regner med at det er musklene som flytter seg for den voksende magen.. Noen andre? Skriv gjerne når dere merket dette, og om det har forandret seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart du skulle skrive det.. er i uke 17 jeg også.. og kjenner det samme nå;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+1 i dag og merker også dette...

det begynte å gjøre vondt og stikke mye langs hele midten på magen for noen uker siden...men dette har mer eller mindre gått over.

Nå merker jeg at magemusklene svikter. Jeg driver med dans og er flere ting jeg merker jeg ikke klarer å gjøre lenger for magemusklene holder meg ikke.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg merker også dette! Har merket det en god stund, kanksje litt over en måned - er i uke 16 nå. Har følt meg støl lenge. Trodde det var fordi jeg kastet opp, men det har fortsatt selv etter jeg var feridg med den perioden. Når jeg tenker tilbake er det kanskje 2 måneder også, ikke bare en... Lenge med andre ord! Har merket mye mer til dette enn disse mensmurringene.

Er nesten redd for å bruke magemusklene jeg. Tenker dere på det? At det kan skade fosteret på noe vis?? Det er sikkert overnervøst å tenke det (!!), men når jeg strammer, fyker liksom magen innover..

 

klem fra en litt stressa blivende mor :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke magemuskler?? He he. Jeg er helt slapp og har problemer med å reise meg fra liggende stilling allerede!! Må snu meg på siden først. Jeg merket vel dette fra ca uke 20. Magen er ganske stor altså!! Er i min 23. uke nå.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... Rart dere ikke har fått informasjon om dette.

 

Dere må IKKE bruke de rette magemusklene nå, det kan dere få skader av senere. De sklir ut til siden, og dere kan få ett slags "hull" der. De skrå derimot er viktige å trene, de holder de rette på plass. Det er veldig viktig å snu seg over på siden og ikke rett opp fra liggende stilling. Jordmor og lege bør jo vite dette, men dere kan også spørre en fysioterapeut.

 

Vet ikke om jeg fikk forklart dette riktig, det viktigste er ihvertfall å belaste de rette magemusklene minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for tips :)

da skal jeg prøve å unngå dette.

 

legen min sa jeg bare kunne fortsette med dans så lenge jeg orket da.

men får vel heller danse litt mer "normalt" uten masse løft og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...