Gå til innhold

Hjelp i jungelen av vogner........


Cassandra80

Anbefalte innlegg

Har begynt å tenke på vogn, men er jo så masse å velge i mellom. Vanskelig dette for en fersking :) Det er Basson duo jeg liksom har gått og sett på en stund nå. Synes det er en fin vogn, til en fornuftig pris. Men har sett på Emmaljunga nå, og den er jo så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!!!!! Så den frister også nå!! Er også i tvil om duo eller kombi vogn. Noen med mer erfaring som kan gi meg noen tips? Fortell gjerne hvorfor du mener som du gjør. Og har du erfaring med Basson eller Emmaljunga, eller et annet merke også for den del,så del det gjerne med meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også fersk... men vi har tenkt at kombi passer oss best fordi det er mer praktisk å lettvint kunne ta bærebaggen med barnet med seg inn hit og dit når det trenges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at vekten på vogna er viktig. Kjøpte simo-kombivogn til mitt første barn. Var veldig fornøyd med selve vogna når vi trillet ute, den var stødig og fin MEN den var svintung å få inn i bilen. Derfor anbefaler jeg og kjøpe en vogn som ikke veier så altfor mye.

 

Jeg ville også valgt en kombivogn, dette fordi jeg hadde babyen til å sove i bagen de første månedene. Da var det lett å ta bagen ut å inn av vognen uten at vi måtte styre masse for å få hele bagen løs. I tillegg er det praktisk med kombivogn når man er på besøk, man har jo alltid en plass å legge babyen. Skulle dere være borte en sen kveld på besøk, kan dere bare legge barnet til å sove, uten å måtte vekke det når dere skal feste fast bagen osv.

 

Lykke til i vogn-jungelen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på combi vi også.. Noen som har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte litt på simo combi en stund selv om den er tung m.m Virker veldig stødig og solid...Men nå lurer jeg litt på quinny. Liker den også godt. Jeg har ei bagvogn fra før som jeg har arvet, som jeg liker godt og skal bruke de første mnd. Den er flott til å trille tur med med masse plass til voksipose, så da tenker jeg at quinny kanskje er et bedre alternativ enn simo når jeg alt har ei bagvogn.. Men det er jo så vannvittig mye annet å velge i også da, så....

 

Men fremdeles lenge igjen, og mye kan skje.. Følger nøye med på alle tråder med barnevogn diskusjoner her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg velger Emmaljunga duo edge av flere grunner. Den har et supert høydejusteringssystem på håndtaket for de som er høye. (Sportsunderstellet). Har ikke sett noen andre vogner som har sånn justering. Den er flott å se på, svært enkel å løsne bagen samtidig som den virker robust og solid. Bagen har også vippefunksjon når den står på gulvet. Det er også mulig å flytte håndtaket over på den andre siden av vognen på en enkel og grei måte. Den er litt stor, men vi har stor bil så det er ikke noe problem for oss.

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he, ja det er litt av en jungel! Så for å gjøre det ennå litt vanskeligere: Du har ikke tenkt på Teutonia-vogn? De er veldig lette (som jeg kan love deg du kommer til å bry deg om i lengden...). Jeg tror ikke de er så gale i pris heller, men jeg husker ikke hva hverken den eller andre ligger på jeg da. Den er litt lav som bagvogn, syns jeg, men helt genial som sportsvogn. Og som mange sa til oss: Bagvogn skal du bruke 6 mnd, mens som sportsvogn bruker du den over 2 år. Det er noe å ta med seg... Så uansett hva du velder, så tenk langsiktig (selv om alt man tenker på nå er den bittelille babyen) så du slipper å kjøpe ny vogn når den lille er ett år, og vogna er for tung og upraktisk.

 

Dessuten vil jeg deffinitivt si kombivogn. Som de har sagt over her, du kan bruke bagen som reiseseng, flytte babyen sovende i bagen osv. Uansett hva man tenker på forhånd, så tror jeg ingen rett etter en fødsel syns det er kult å montere av hele "overstellet", for å bære det med seg opp trappene til huset. Det får man liksom ikke helt lyst til...

 

Tips fra meg :-) Og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en Simo kombi til første mann. Vogna er god å trill og ungen har god plass, men fy fillern så tung vogna er!!! Skulle ønske vi hadde kjøpt en letter vogn. Vurderte Quinny-vogna, men bagen er så liten...

Skal kjøpe ny vogn til høsten i forbindelse med at vi får nr. 2, men da blir det muligens en søsken vogn...

 

Lykke til i vognvalget :-)

Ps, kan anbefale en tur til feks Happyland på Svinesund -mye billigere enn i Norge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har Emmaljunga duo edge. Vi har brukt den i snart 10 måneder og er kjempefornøyd. Vi har nettopp byttet over til sportsvogndelen.De fleste vogner er nok bra, men det avgjørende for oss var at det er TELESKOP handtak på vogna. Du regulerer dette enkelt alt etter hvor høy/lav personen som skal trille er. Min mann er høy og dette var den eneste vognen han kunne benytte uten å sparke bena borti understellet når han går fort. Nå skal det nå sies at vi ikke har prøvd ut alle merker som finnes i vrimmel av vogner.

 

Tidligere har jeg benyttet simo kombivogner og vært fornøyd.

Smak og behag, prøv deg fram.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Basson duo til vår førstemann og har vært veldig fornøyd med den. Bagen er helt grei å ta med seg inn dersom barnet sover. Nå skal det sises at vi hadde en vanlig litt mindre bag som gutten brukte hjemme eller hvis vi dro et sted uten vogn.

 

Vi har ikke hatt kombivogn. Det noen sisr om dem er at når bagen er for liten og du bruker sportsvognen, blir den mye mer slitt enn resten og det blir litt rart når du skal begynne på nytt igjen. Kan hende dettte bare er tull. Har ingen erfaring selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var TELESKOP håndtak det het! Satt å tenkte å tenkte på hva det het før jeg ga opp i innlegget mitt over her. Hihi, ja så glemsk kan man bli, helt genialt er det iallefall for høye mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for tips og råd. Tar med meg alt i min søken etter den perfekte vogna :) Lett skal det ikke være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...