Gå til innhold

Urinveisinfeksjon...


lisa3

Anbefalte innlegg

Hmm, fikk vite i dag at jeg må medisineres for uvi nå. Den urinprøven som skal til dyrkning i uke 14 var kommet tilbake med det resultatet. Har egentlig ikke merket så mye til det, for jeg tenkte jeg måtte tisse ofte på grunn av graviditeten, je...

 

Medisinen skal ikke være farlig for fosteret. Er det noe å være bekymret for i denne forbindelse? Kommer uvi fordi man er sliten, eller er det bare en tilfeldighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være farlig å gå lenge med infeksjon, så bra de fant det ut :-) Det er nok bedre å ta medisinen enn å gå med infeksjon. Legen skriver jo dessuten ut medisin tilpasset din situasjon så det er sikkert ok :-)

 

Ellers kan jeg anbefale tranebærnektar fra dagligvare. Jeg drikker det og har ikke fått urinveisinfeksjon ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får urv hele tiden!!! Noe skikkelig dritt når man først har fått d. Jeg har hatt to medisin kurer mens jeg har vært gravid. Helt ufarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..ville bare si at jeg har hatt uvi 5 ganger i løpet av 6 mnd.har tatt 2 tabletter 3 ganger om dagen i 5 dager hver gang.

er ikke farlig:-)legen skiver ut noe som ikke er farlig for babyen..husker ikke helt navnet på de tablettene jeg får,men pakken er hvit med noe gult(selexid?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tranebær er bra, men også alt annet som gjør miljøet i urinblæra surt, for det liker ikke bakteriene. Drikk f.eks et glass appelsinjuice om dagen.

 

En av grunnene til at jenter så lett får UVI er at urinveisåpningen ligger i samme høyde som endetarmsåpningen. Det er derfor viktig, som dere sikkert alle lærte da dere var barn, at man skal tørke seg forfra og bakover, og aldri motsatt.

 

Etter samleie er det også veldig viktig å gå på do og tisse, for den seksuelle aktiviteten kan føre til at det kommer endel bakterier inn i urinveiene. Tiss dem ut før de rekker å gjøre noen skade der inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tranebær kapsler.. usk at man bare skal ta de reneste v dem,.., Solaray sine er de beste;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også urinveisinfeksjon, men de tablettene jeg fikk av legen fungerte ikke. Og så sendte han urinen min på dyrkning, for SEKS UKER SIDEN, men han har fortsatt ikke gjort noe med det! Skrevet ut noe annet liksom.. Jeg har ringt og mast og mast og mast.. Og endelig på fredag skal jeg på time der! Skal ta' n skikkelig! Går da ikke ann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...