Gå til innhold

Hva med Olga?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen av dere tror sikkert jeg tuller men det gjør jeg ikke.. :-p

det er 2mnd igjen til jenta vår kommer og vi har tenkt litt på navn.Oldemoren min het Olga Hansine og jeg har smakt litt på Olga,og jeg syns ikke det er så stygt lenger..hva sier dere?er det synd i jenta som må leve med det navnet?og har dere noen fine mellomnavn til det?

hvis ikke,noen andre navneforslag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd og synd.... jeg synes ikke Olga er verdens peneste navn akkurat, men det er jo deres valg.

 

Jeg vet om en Olga Louise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

kjempstilig navn syns jeg! hadde lyst til å kalle min første datter det, men pappan fikk det ikke helt til. det er som du sikkert vet en russisk form av helga, og ganske snodig er det at dette navnet er mye brukt i spania! vi bodde der en periode, og det krydde av vakre små tenåringsjenter som het det :)

 

det er forøvrig et navn med gode tradisjoner, og lett for alle å venne seg til bare noen tør å velge det.

 

lykke til! jeg stemmer på olga ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ps: da jeg ville bruke det på min første datter prøvde jeg det her inne på navne-debatten. og jeg fikk et ras av tilbakemeldinger fra rasende damer som omtrent mente det ville være barnemishandling å kalle en liten jente for olga. dette er noen år siden, og det er interresant å se at holdningene allerede er i ferd med å endre seg. for alt vi vet kan olga være et mye brukt navn om ti år når alle er lei av emilie, amelia, aurora og emma....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Olga er dritkult! Det er det virkelig! Og jeg synes det ikke er nødvendig med mellomnavn. Det står fint alene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke Olga. Skjønner at tanken er god, men..!

Sikker på at du ikke er så usikker på dette selv?

Du startet innlegget med "dere tror sikkert jeg tuller, men..."

Ville bare gått for Hansine i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig eksotisk navn. Liker det jeg! Jeg kjenner en utrolig vakker jente som heter det da.. Kanskje derfor jeg liker det så godt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det samme som Svetlana, synes jeg. Litt for russisk, etter min smak, selv om det har blitt mye brukt i Norge også....

 

Uansett, hvis du liker det, bruk det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke valgt Olga, men Hansine er jo kjempefint! Olga er litt for hardt og ikke pent! Selvom gamle navn er på moten tror jeg ikke Olga kvalifiserer seg, men det er jo fint at vi ikke er enige, mangfold er spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...