Gå til innhold

Svært mye kynnere!!!


hamster1, nydelig jente 28.10

Anbefalte innlegg

Er nå 14+3 og har de to siste dagene merket MYE kynnere. Vet ikke om det har noe å si at jeg nylig sluttet på Crinone (som jo forhindrer sammentrekking av livmor)., eller om det er fordi jeg har kommet "så langt"??? Det er ikke vondt på nien måte. Men kjenner at livmoren strammer til, og at jeg liksopm må trekke pusten noen ganger, føle liksom da at det "slipper litt taket". Det varer ikke lenge, kun 10 sek. kanskje og har det ca. 7 ganger om dagen (er dette mye???)

 

Er andre gangs, så jeg kjenner at det er kynnere. Flrre med kynnere så tidlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk mine første kynnere i uke 20. Er førstegangs.

 

Legen min sa at det ikke er farlig, men at jeg skulle ta det som et signal om å ta det mer med ro...

 

7 ganger om dagen høres litt mye ut, men jeg har ikke peiling. Har ikke hatt det på en stund etter at jeg tok litt mer hensyn til kroppen... Dessuten er det jo ikke sikkert at jeg som er førstegangs kjenner det så bra som deg... man kan jo ha det uten å kjenne det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på nettet her om det nå.. 7 ganger var visst ikke mye. tror også at de vare litt lengre enn 10 sek.. men har ikke tatt tiden.. Det stod at de som er flergangs kjenner det langt bedre og mer enn førstegangs, og det stemmer nok ja (hukser ikke når jeg fikk det med poden, men var en god stund etter ordinær UL).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt det da :-) Kynnere skal jo også forresten være en god ting... et tegn på at kroppen trener seg opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en god del kynnere, begynte allerede uke 7 men hadde et opphold mellom uke 10-12. Nå er de tilbake, og kommer omtrent hver gang jeg legger meg nedpå. Våkner til og med av de om natta... Har hørt at det er helt ufarlig, men må innrømme at det er litt ekkelt. Jeg må også puste på en spesiell måte når de kommer, merkelige greier.... Er sikkert helt normalt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangsfødende, nå i 25.uke, og jeg begynte å få kynnere i uke 20. I perioder har jeg MASSE; MASSE, så legen sykemeldte meg 100% for etpar uker nå slik at jeg får roet meg helt ned. Jeg våkner også om nettene av det! Det er helt normalt å ha det, og det er fint at livmoren trener seg opp, men det finnes grenser...

Snakk meg legen din og/eller jordmora di hvis du er redd :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å få det jeg og, er 14+1:) syntes det var litt tidlig jeg da, men er godt vi er fler da, da er det sikkert helt normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om dette kalles for mye kynnere. Men i forhold til meg er det lite. I forigårs hadde jeg 40-50 kynnere på 3-4 timer. Det kaller jeg mye.. Og det er alt for mye. Vurderte nesten å ringe føden. Nå har jeg født for tidlig før og da.... Jeg begynte og med kynnerne tidlig dette svangerskapet. I uke 12 eller noe kunne jeg kjenne noe som minnet om kynnere. I uke 15 ble de litt sterkere slik at jeg visste at det var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...