Gå til innhold

brus og amming


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Stemmer det at man ikke kan drikke brus med kullsyre når man ammer? ammer man ungen et år da så blir det lenge til man kan kose seg med brus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri hørt. Drakk brus ofte under amminga med min første. Venter nå mitt andre. Det skadet ikke ammingen i hvertfall. Hva er grunnen til at du har blitt frarådet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på om ungen din reagerer på det eller ikke. Det finner man bare ut hvis man prøver det. Jeg orker ikke å ha en skrikedag hvis det skulle vise seg at han reagerer på det. Har derfor valgt å ikke drikke brus nå i begynnelsen. Husker fra forrige gang at det var noen matvarer han reagerte på i begynnelsen, men etterhvert som han ble større gikk det greit. Har derfor tenkt å holde meg unna brus noen måneder og så prøve. Et år blir litt lenge uten brus, men det går som regel bra når de har blitt noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk beskje av ei barnepleier på barsel at man skulle være forsiktig med brus i begynnelsen fordi ungen kunne få "boblar i magen". Så har holdt meg unna brus de første 3 mnd hver gang og syns d er kjempe bra. Har mista all vekta fra svangerskapet og heller ikke spist sjokolade så blir fort seg selv. Dobbel gevinst med andre ord... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...