Gå til innhold

tranebær


Hufsla

Anbefalte innlegg

noen med erfaringer med tranebær? Hadde 3+ i utslag på leukocytter i dag, og 1+ på protein. Jordmor var iike så redd for proteinen siden blodtrykket er fint og jeg ikke har vann/ødemer. Men jeg skal levere ny prøve til fredag, og frem til da ville ho at jeg skulle drikke tranebærjuice el kapsler, og selvfølgelig drikke mye generelt.

Legen var enig med ho. Men på pakka står det at gravide skal rådføre seg meg lege før inntak av tranebær, det har jeg jo gjort, men lurer på hvorfor? Hva er de redde for? Kan jeg ta for mye av det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke farlig med tranebær, men myndighetene er redde for gravide og redde for urter.

 

kan jeg spørre om hvilket preparat du har kjøpt? du kan nemlig ikke bruke sunshine cran-max pga buccho-ekstrakten som er tilsatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tranebær anbefales som forebyggende middel mot urinveisinfeksjon etter det jeg har hørt... Jeg har drukket en del av det i det siste. Kjøper Lerums tranebær nektar på Ica. På denne står det ingenting om at gravide skal være forsiktige med å drikke det... huff...men synes det høres rart ut at det ikke skal være bra... vent så skal jeg sjekke kartongen min...

 

På denne står det:

 

Tranebær er godt for kroppen

 

Alt frå gamalt av har tranebær vore kjent for å ha spesielle medisinske eigenskapar. I bæra er det mellom anna såkalla tanniner som er med på å hindre at bakterier slår seg ned på slimhinnene i urinvegane og vert årsak til infeksjonar. Tranebær er og rike på antioksidantar som er viktige for kroppen. Næringsmiddel med antioksidantar bør difor inngå i eit balansert kosthald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg spurte på helsekosten etter en venninnde anbefalte meg tranebær saft under graviditeten. Hun sa ikke mer en et glass for dagen forsikkerhets skyld,mer var ikke nødvendig ellers heller. Hun anbefalte meg oxo å kjøpe den økologiske uten sukker. Drikker hver dag og har gjordt det lenge ca 4 mnd (er i uke 26 nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med all alternativ behandling, er at om noe skjer (som ikke har med naturmidlet å gjøre), så får automatisk naturmiddelet skylden!! Tranebær er en veldig fin måte å surgjøre urinen på sånn at en kan slippe urinveisinfeksjoner og er ikke farlig på noen måte, spesielt siden du har snakket med både jm og lege om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan du gjøre...

 

Jeg har kjøpt weiffa complete. Tror navnet på de er "godt for urinveiene, tranebær og c-vitamin"

Det stod ikke noe om den ekstrakten på innholdsfortegnelsen, så da er de kanskje trygge da? Tranebærjuice er desverre ikke å oppdrive her i kommunen, men skal til "byen" i morra...

 

Takker for svar alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...