Gå til innhold

pappaen fri i forbinnelse med fødsel! takk for svar men...


may_i_b

Anbefalte innlegg

Viss han tar to uker da, med eller uten lønn... blir det tatt bort fra de 5 ukene han egentlig skal ha senere da.. det er jo 5uker pappaen har som han kan ta farpermisjon.. Men bare lurer på om disse to ukene blir tatt fra det da???

Syntes dette er litt vanskelig jeg da... hehe

 

Trodde jeg hadde skjønt det helt til samboeren kom hjem å sa det der liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Tror ikke de to ukene i forbindelse med fødselen har noe med fedrekvoten å gjøre, tror disse to kalles omsorgspermisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de to ukene er utenom de 5. Han kan ikke ha permisjon samtidig med deg, og du må ta permisjon 3 måneder (tror jeg det var) etter fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker permisjon har han uansett. De skal avikles fra etter det har gått 6 uker etter fødsel, ikke før. 2 uker i tillegg skal han ha fra arb.giver..som han kan ta rett etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di fem ukene som er forbeholdt far av permisjonen er i tillegg til di to ukene i forbindelse med fødsel :-) Altså fem uker permisjon med lønn. Og to uker som er opp til arb.giver om det utbetales eller ikke. Skjønner ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussen takk for mange gode svar, nå gleder jeg meg til han kommer hjem så vi kan snakke om det ass.. gråt meg i søvn i går da han sa han trodde han ikke fikk noe så.. tror vi kan ta selv om han ikke får penger så.. men er kansje bare en uke da.. men må bare ta det jeg får:)

men er greit att han er hjemme litt når vi kommer hjem ass...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann, er ikke lett å forstå seg på disse reglene den ene eller andre veien. Men hvis dere føder ETTER 1.juli, så får pappaen en ekstra uke til fedrekvoten. Sist jeg fødte, var min mann offshore og rekk ikke fødsel. Han fikk ingenting av fri, tapte en ukes lønn.Evt måtte han sykemeldt seg. Og sist fikk jeg overta hans fedrekvote, siden han har så mye fri fra før. Men nå er altså reglene forrandra, og han MÅ ta ut de ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...