Gå til innhold

Selma-Motenavn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er så glad i navnet Selma og vurderer det på datteren min.Har søkt på nett og det er bare 1600 som heter det i Norge.Hvordan det kan dere si at det er "det nye Emma?" forresten så er det ikke flere enn 5000 som heter Emma...

Alle har sin egen smak og det at en navn er brukt en del i år,er det ikke bare greit da?sannsyneligheter for 3 Selma i samme klasse er liten! Hva med de 20 000 som heter Helene,Anne,Mari,Elisabeth osv..

Selv tror jeg ikke Selma kommer til å bli "motenavn"som dere kaller det,det er bare flere og flere foreldre som er lei av Malene og Camilla!

 

måtte bare få det ut jeg:)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg! Trur ikkje at det blir så mange i samme klasse med det navnet sjølv om det er "på veg inn". Likar du navnet synst eg du skal bruke det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det bare er 1767 personer som heter Selma i Norge, men 197 av disse ble født i fjor, 168 året før og 157 året før der (ssb.no). Så selv om Selma fortsatt er et lite brukt navn, så har det blitt mer og mer populært de siste årene. Og det er jo et nydelig navn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma er et nydelig navn, men jeg tror likevel ikke det kommer til å bli like populært som Emma og Leah.

Angrer ofte på at jeg gav hunden min det navnet og ikke sparte det til barnet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å vurdere motenavn ut i fra hvor mange som heter det i Norge. Du må se på de siste tre års statistikk. Når det er sagt, er Selma et nydelig navn og jeg synes du skal gå for dette! Tror ikke det blir et "Emma" navn heller.

 

PS: Min 1 år gamle niese heter Selma etter sin oldermor, og vi trodde nesten hun skulle bli alene om navnet Det ble hun så langt i fra, men likevel eneste jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også veldig glad i navnet Selma:)hadde det på listen,men så var disse vanskelige mannfolkene:p

Om du kaller datteren din for Selma tror jeg ikke hun får navnesøsken i klassen sin,for fortsatt er det nok et navn som er for ukjent og kanskje ikke det tryggeste navnet.Det blir sikkert mange flere Selma enn for noen år siden,men jeg tviler på at det blir motenavn nr.1!

Hvis dere liker navnet,gå for det ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert større sjanse for 3 Selma klassen enn 3 Anne.

Selma er et av motenavnene og man må se på antallet de siste årene, ikke antallet totalt.

 

Men sånn er det jo,navnene går igjen i perioder,og det viktigste er jo at man liker navnet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...