Gå til innhold

Sykelig sjalu, eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei allesammen!! Håper dere alle har det flott..

 

Til det jeg vil si da ; Jeg tror jeg er sykelig sjalu jeg. Har en forlovede som jeg elsker over alt på jord og vi venter vårt første barn i september. Men jeg har på følelsen hele tiden at han er utro mot meg, med ei veninne av oss. Eks. når vår vi var på fest i helgen, så hadde vi det kjempe koselig helt til hu kom. Jeg liker hu virkelig ikke lenger., Føler at de to kikker og ser på hverandre hele tiden. Har sagt til han hva jeg føler, men han sier jeg er bare teit og at jeg er den eneste for han. Men kan jeg være sikker? Sjekker alltid mobilen hans når han kommer hjem fra jobb om han har fått meldinger eller blitt ringt. Og nå de siste dagene har jeg drømt om de to, forloveden min og veninna våres, hver natt og at han er utro med hu og masse sånnt. Er jeg bare sykelig sjalu eller tror dere at han kansje driver med noe tull ?? Håper på å få noen svar fra dere :)

 

Klem meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syns du bør jekke deg ned ett par hakk, fortsetter du sånn så skremmer du han vekk å da vil han føle seg inne stengt, noe alle gutter hater, da springer de... det er sikkert ingen ting, rare drømmere kommer fordi du er gravid å er helt normalt..er bare hormonene som kødder med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ta følelsene dine på alvor, men ikke legg for mye i drømmene dine. Jeg har det litt på samme måten, har vært veldig sjalu lenge, og jeg er gift altså... En kveld blant venner kan fort ødelegges av sjalusien, akkurat som du nevner. Jeg vet jo at disse følelsene for min del kommer av veldig dårlig selvbilde, jeg får hjelp til å takle det, m.m, men det er en lang vei å gå. Jeg kan også ha en ødelagt dag fordi drømmene mine spiller meg et puss, og det er mange av dem om dagen. Det har blitt mer etter at jeg ble gravid. Jeg drømmer om utroskap, at han glemmer meg fordi han er opptatt med andre, at han ser laaangt etter fine (tynne) damer på gaten... Det høres sykt ut, og til en viss grad er det vel det også, men det ER fryktelig vondt når følelsene kommer.

 

Synes det er viktig at du vet at du ikke er alene om dette. Det er virkelig ikke så lett å bare "jekke seg noen hakk" som det sies over her. Det blir det vel bare verre av. Kanskje det kan hjelpe deg å skrive ned det du føler, eventuelt forklare på en ordentlig måte ovenfor samberen din at dette er vanskelig for deg. Gjør det uten å anklage han for noe, bare si at du føler det sånn og at det er vonde følelser du sliter med.

 

-Og "springer" han når du tar opp et problem som er seriøst vanskelig for deg, ja da kan du vel jammen la han springe også.... Etter min mening er dette noe han bør klare og prate om. Jeg signerer anonym jeg nå, men vil gjerne høre hvordan det går med deg! Dette er IKKE noe lett tema å ta opp generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Det er helt normalt å bli ekstra på tuppa når hormonene raser i turbofart, men som sagt under, ikke legg mye i drømmer! Er det noe menn hater så er det å bli beskyldt for drømmeutroskap, da er det din fantasi som løper av sted, og som oftest ikke underbevissthet! (håper ikke det, for da er det mye rart som skal skje i mitt liv!)

Snakk gjerne med ham om at du er litt på tuppa for tiden, og trenger ekstra bekreftelse og oppmerksomhet, men husk at det er veldig sårende å bli beskylt for utroskap når man er helt uskyldig:) Hadde en veldig sjalu mann som var etter meg uten noen som helst grunn, en helt uskyldig samtale med en mann ble fort en affære.. Etterhvert fikk jeg nesten lyst til å gjøre det på pur F (hvilket jeg aldri gjorde!!!).

Tror ikke du er sykelig sjalu, men det er somsagt helt normalt å føle seg veldig redd og sårbar når man venter et barn med noen, da er det så mye mer på spill!

Husk at den kommende pappan også gleder seg til å danne et nytt liv med deg, og at han antageligvis er kjempestolt av "sin" voksende mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikke for å skremme deg, men jeg er enig med innlegg over om å ta følelsene på alvor. Hadde akkurat samme opplevelse for mange år siden da jeg gikk gravid. Og vet du hva? Det stemte...... :-( Kjæresten og "beste"-venninna mi hadde en forhold over flere måneder. Jeg hadde det på følelsen med en gang, pga. blikk og stemning når vi var sammen. Det ble selvfølgelig benektet av kjæresten, helt til det ble oppdaget....................

Men selvfølgelig. Det skjer vel oftere at hormonene svinger enn at kjærester er sååååååååååååååå ille. Men jeg ville tatt meg en skikkelig alvorsprat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere har tatt dere tid til å svare :) Bra at det ikke er jeg som er unormal og at dette faktisk kan skje under graviditet. Har aldri vært sånn før, men det har vel mye med hormonene å gjøre, får jeg håpe. Men som sagt er virklig ikke gøy å vkne opp hver eneste morgen og huske de fæle drømmene og se på han. Men tror egentlig ikke at han noen gang kunne vært utro, men har det på følelsen. Noen bra tips om hvordan man kan finne det ut??, uten å spørre han da for da nekter han jo uansett...

 

Takk på forhånd ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei:-)er enig med anonym her.det var ikke noe pent å si "jekk deg ned noen hakk".det er ikke lett å være i en slik situasjon og det har ikke noe med at du må jekke deg ned eller ta deg selv i nakken eller noe.

når du føler noe slik bør dere kunne snakke rolig om det,men som sagt over,ikke anklag ham for noe!

 

jag hadde det på samme måte som deg,særlig de 3 første mnd.kroppen forandret seg,jeg este ut(mild sagt..hehe) og jeg var ikke komfortabel med alt som skjedde med meg både kropp og følelsesmessig.

jeg hadde alle antenner ute hele tiden og merket hvor sjalu jeg ble.ikke en god følelse!

samboeren min jobber som snekker og det medfører,naturlig nok,at han jobber hos mange forskjellige mennesker.

tidligere jobbet han hos en jente(hun hadde samboer selv)som la an på ham.det var før jeg ble gravid,men vi var sammen.hun la an på ham selv når jeg var der.satt og snakket om hvor sexy han var og tok på ham ol.jeg var naturligvis ikke noe fornøyd med dette og det ende med at han sluttet midt i jobben.hun ble rett og slett for inpåsliten.

 

da jeg ble gravid begynte hun å ta kontakt igjen.da kan du tro jeg eksploderte!jeg viste jo at han sluttet jobben av en grunn og at han ikke kunne fordra henne,men likevel spilte hormonene meg et puss.ble en jævel av et kvinnemenneske(selv valgt beskrivelse..hehe)!kan ikke huske at jeg har vært så sint noen gang.

heldig som jeg er,sambo er en nøktern type og vi fikk snakket ut.jeg forklarte at mange ting var vanskelige nå og at jeg så på meg selv som et fett lass av en jente.

etter den samtalen ble alt bedre.han hadde jo ikke vist at jeg følte det slik,så nøkkelen ligger i å prate:-)

 

om kjæresten din elsker seg like mye som du elsker ham, tror jeg ikke han løper om du tar opp dette seriøst.bare pass på at du ikke går inn i diskusjonen med piggene ute og fientlig holdning for da vil han automatisk ha samme holdningen.må ikke bli en lang beskyldning,da vil han bare prøve å beskytte seg.fører skjelden til noe bra slike krangler.

vær konstruktiv og fortell om det du tenker på.mye er vanskelig for oss å akseptere i forhold til kropp og sinn,men tenke litt på mannen også.han føler ikke graviditeten på samme måte og trenger ofte litt hjelp til å forstå oss:-)

 

vet ikke om dette hjalp så mye,men det er i alle fall min erfaring!

 

lykke til og hold oss opdaterte!!!

 

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, måtte bare legge et lite innlegg her jeg, selv om du har fått mange svar...

Selvsagt kan du ikke bare "jekke deg et par hakk" - det er helt grusomt å ha sånne tanker.

Sannsynligvis er det bare hormonspøkelset - jeg har det tilstede HVER DAG nå selv og marerittene er ikke kule.

Du kan jo ymte litt om en trekant og se an reaksjonen hans - er han hypp på det er det kanskje et tegn på at du ikke ser syner. Spørsmålet er om du egentlig vil finne det ut...

Å sjekke tlf hans hjelper deg sannsynligvis ingenting - han er nok "smart nok" til å slette det som eventuelt er der.

Tror som flere har sagt at du må bare ta en kjempeprat med han og forklare hvordan dette er, og at du egentlig stoler på han, men at når hormonene rir deg er det vanskelig...

Lykke til, håper virkelig det bare er du som ser spøkelser.

Klem oversendes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som jeg vet har vært litt "begeistret" for samboeren min, og hvem vet, kanskje han var det for henne også....

En gang han var på seminar med jobben sin, hørte jeg ikke fra han hele helgen...tror jeg fikk en kort melding.... Når han kom hjem, bare sa jeg plutselig at jeg visste at de to hadde pratet i helgen....(jeg ante selvfølgelig ingenting om dette, jeg bare gjettet ut fra magefølelsen min)...han ble helt paff, og måtte innrømme at de hadde tekstet en del i løpet av helgen...men meg hadde han ikke "tid" å tekste med.... Det var visst på vegne av noen kollegaer han hadde tekstet med henne, men de ante jo ikke hvem hun er, så det var nok mest for sin egen del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...