Gå til innhold

Litt frustrert nå...


Gjest

Anbefalte innlegg

Har nettopp kommet hjem fra legekontroll. I følge legen min, er vesla temmelig stor. Han målte sf til over normalen. Er 35+4 i dag, og han målte sf til 37,5! Men saken er den at han måler henne alltid til større enn jm. Var hos jm sist da jeg var 32+4 og da målte hun sf til 32. Hvis dette stemmer, så har jo vesla vokst no enormt de siste tre ukene! Vil jo få en giga baby hvis dette fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min ligger alltid under det jm måler.Hun forklarte dette med at de hver sin måte å måle på.Men så lenge jm sine mål følger sin egen kurve, og legen sine mål sin kurve så er det greit. Min mann er lege og hans mål passer inn i jm sin kurve. ikke så lett dette, men så lenge det er en jevn stigning spiller det ikke så stor rolle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, sf målet sier ikke så mye om hvor stor babyen er, det er størrelsen på livmora, store sf mål kan like godt være mye fostervann. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min jordmor sier det samme...at hun måler på en måte og legen på en måte...jeg har gått til jordmore heletiden så har derfor fått en jevn kurve.... og som LENGE SIDEN SIST sier så trenger jo ikke store sf mål å bety at babyen er stor...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over sier så er det ikke nødvendigvis babyen som er stor, men at det er mye fostervann. Jeg er i uke 38+2 og har SF 38. På ultralyd for noen uker siden sa de at babyen hadde vekstavvik på 3-4%, det blir en liten baby, legen som tok ul sa det var mye fostervann som gjorde målene høye. Jeg er ikke stor av vekst og ikke faren heller, forrige baby hadde også vekstavvik og var 3400g og 50cm ved fødsel på termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...