Gå til innhold

økende blodtrykk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg nærmer meg termin og har økende blodtrykk, men urinprøven er helt fin. Går til ekstra kontroller men synes dette er ubehagelig fordi ingen kan si hva det er. Er det noen andre som har dette også hva sier eventuelt legen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Nå vet ikke jeg hva blodtrykket ditt ligger på, men jeg har både fått beskjed av jordmor, og lest i bøker at blodtrykket som regel øker når man nærmer seg slutten av svangerskapet. Så en økning er altså naturlig,,,,,Men det kommer jo selvfølgelig ann på hvor høyt man øker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket som øker er normalt mot sluten av svangerskapet, men det er jo også et tegn på svangerskapsforgiftning. Det er IKKE bra for babyen når mor har høyt blodrykk, og det kan være farlig å føde dersom blodtrykket er for høyt. Du skriver ikke hvor høyt blodtrykket ditt er, men det blir sikkert sjekket bare for å holde kontroll med det. Det er vanlig at man må til ekstra kontroller hvis blodtrykket stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Hadde høyt blodtrykk de siste tre ukene av forrige svangerskap,ble innlagt på sykehus og fikk trandate,slik at bl.tr.stabiløiserte seg og fødselen gikk helt fint.

Hadde helt fin urin men en del vann i kroppen-men dette var i juli og det var veldig varmt.Har nå to uker igjen og har hatt høyt bl.tr.to ganger den siste mnd.men så har det gått ned igjen,men er oftere til kontroll hos jm nå da....

Så slapp av det går helt sikkert bra siden du blir ekstra godt oppfulgt...du må bare huske på å ha en lavere terskel for å kontakte jm/lege/fødeavd. hvis du føler at ting forandrer seg.Jeg fikk heller ikke noen forklaring på hvorfor bl.tr.steg,men slo meg til ro med at jeg fikk ekstra oppfølging og så tok jeg livet HELT med ro...det var veldig viktig sa legene.

 

Du får ha lykke til....snart i mål nå:)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt økende blodtrykk under hele graviditeten. Urinen har vært fin. Ble sykemeldt siste uke før jeg gikk ut i permisjon pga. høyt blodtrykk, og da gikk blodtrykket ned. Har bare fått beskjed om å ta livet med ro, og det bør du også gjøre! I og med at du blir fulgt opp så godt, bør du ikke bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt økende blodtrykk under hele svangerskapet...

 

Var hos legen i går og da var det 140/90. Legen min synes dette var ganske høyt så jeg skal på kontroll igjen i morgen. Urinen min hadde spor av eggehvite også! Så dette er ikke bra, er vel lett svangerskapsforgiftning. Men de passer godt på oss gravide så tror ikke vi trenger å bekymre oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej!

 

Hade ganska högt ingångs bltr, det som måles på första kontroll, 135/90.

Har sedan legat stabilt på 130/85 och de 2 sista veckorna har jag haft 135/90 och 95.

 

På kontorll idag var det på 145/ 100 så imorgon ska jag till Hammerfest på xtra koll. Hade idag lite protein i urinen och det var första ggn i detta svangerskap, har 2 barn sen tidigare.

 

Hoppas inte på inleggelse , men kanske sjykemeldin de 3 sista veckorna på jobb så kan jag bara göra som ni andra, ta det HELT med ro!!

 

Lycka till allihop!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...