Gå til innhold

Har vondt i fingrene og anklene.


mosse_fikk_sin_prins

Anbefalte innlegg

Har dere jenter litt erfaringer å dele?

Har fått endel vann i kroppen, og nå har det begynt å gjøre vondt i fingrene og aklene. De føles stive og rare. Litt vanskelig å forklare, men håper dere skjønner hva jeg mener. Samt at bein og armer dovner bort så og si hver natt når jeg sover, er så ille noen ganger at jeg våkner av det.

Er dette "normalt" i ett svangerskap, eller bør jeg kontakte legen min?

 

Håper ikke dere syns dette er et dumt spørsmål, men er førstegangs gravid og vet så lite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Samme problemet her. Har 2-3 i ødem og det er jaggu tungt. Klarer nesten ikke bøye fingrene og de dovner bort. Det er helt normalt, men om du får plutselige hevelser og vektøkning, skal du ta kontakt med lege pga fare for svangerskapsforgiftning. Men da er det andre ting som spiller inn også som protein i urinen, hodepine, kvalme,magesmerter osv..

Ligg med beina høyt når du har mulighet. Spis druer, det er vanndrivende.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2-3 i ødem jeg også. Så da slipper jeg pusten ut. Da er det normalt og ikke noe å tenke på. Men skal ha dette med svangerskapsforgiftning i bakhodet!

 

Takk for svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at det gjør vondt og er ubehagelig er fordi alt vannet klemmer på nerver inne kroppen. jeg blir sånn at jeg våkner opp uten følelser i fingra. helt lam og det er ekkelt det oxo. men kjøp støtte strømper, det hjelper masse på ankler og ben=) lukke til=) klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...