Gå til innhold

Noen ganger så blir det bare nok!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Våre to sønner er plaget med allergi. På den yngste er det bare noen få matvarer han reagerer på med dårlig mage og vi har lært å leve med det.

Vår eldste er kjempeallergisk mot flere matvarer, pollen, vaksemidler, såper og div stoffer og produkter som kommer i kontakt med huden. Han reagerer med eksem, dårlig mage og tett nese og rennende øyne. Han har det tøfft i perioder. Det hele startet da han var 3 uker. Og vi har måttet lære oss å lese varedekleresjonen på alt vi kjøper og finne alternativer der vi har måttet det. Vi har styrt med medisiner og måttet smurt han opptil flere ganger daglig med div kremer. Det har ikke alltid vært like greit. Og ikke er det å "bare kjøre på" med medisniner heller, fordi noen tåler han ikke, andre gjør hantrøtt og uopplagt og sur og grinete. Og det begrenser seg jo hvor mye man kan gi en liten unge av sterke medisiner, masse er jo skadelig for kroppen også.

Men vi klager ikke, vi har lært å leve med det og det er en del av vår hverdag. Vel blir det litt ekstraarbeid.Og greit vi kan ikke telte hvor som helst på sommeren og vi kan ikke bare henge ut klær til tørk når pollenspredningen er stor. Men det er jo til å leve med, man lærer jo underveis.

Men innimellom, slik som i dag, så får jeg behov for å blåse ut jeg og.

Enkelte tror de er eksperter på eksem bare fordi de selv reagerer på en enkelt såpe og skal liksom belære oss at det er jo bare å ikke bruke den og den såpa. VEL VI KAN IKKE BRUKE SÅPE I DET HELE TATT PÅ VÅR GUTT!!!!!

Så må vi passe på å ikke bruke skyllemiddel med sterk lukt sier noen. VI KAN IKKE BRUKE NOEN PRODUKTER MED PARFYME I TIL VÅR SØNN!!!!!!

Og så kommer de og liksom skal motbevise at han har slike problemer og sier at er dere nå sikker på ditt og datt. JA, DET ER VI. HAN ER TESTA OG STUKKET I ALLE VEIER OG VI VET HAN REAGERER.

Og så er det dem som tror de er eklsperter på pollenallergi bare fordi at de blir litt snufsete på sommeren, og så skal de belære oss i hvordan vi skal takle dette.

VEL, HAN MÅ MANGE GANGER SITTE INNE PÅ DE BESTE DAGENE PÅ SOMMEREN FOR DA ER POLLENSPREDNINGEN SÅ STOR AT HAN RETT OG SLETT IKKE KLARER Å VÆRE UTE, SELV OM HAN FÅR MAKS DOSE MED MEDISIN.

Han bruker solbriller og solskjerm og dusjer flere ganger for dag. SKifter sengetøy hver kveld og skifter klær flere ganger for dag på det verste for å få bort pollen. Kan ikke lufte hans tøy ute når det er på det verste.

Dette er bare ett lite innblikk i hverdagen vår og slik har det vært i snart 7 år nå.

Vi klager ikke, vi prøver å løse dette til det beste. Det er tross alt mange som hr det værre.

MEN INNIMELLOM SLIKE SOM I DAG FÅR JEG BARE LYST TIL Å BLÅSE UT. NÅR DE "VELMENENDE" RÅDENE FRA "BEDREVITERE" TÅRNER SEG OPP. OG FÅR MEG TIL Å FØLE MEG SOM EN DÅRLIG MOR. JEG KAN IKKE GJØRE MER FOR HAN ENN DET JEG GJØR, OG HAN HAR DET TØFFT I PERIODER. OG NÅR DA ANDRE SOM IKKE HAR OPPLEVD DETTE PÅ KROPPEN SKAL KOMME Å SI AT DET ER BARE Å GJØRE SÅNN OG SÅNN, DA FÅR JEG BARE LYST TIL Å HYLE. DET ER GRENSER FOR HVOR MYE MAN SKAL TA.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du gjør allerde en strålende jobb med barna dine.

har selv et allergi barn, men ikke i sånn grad som du.

men folk vill jo bare prøve å hjelpe.

selv om det er slitsomt en gang i mellom å høre på det.

 

men det er godt å blåse ut litt damp en gang i mellom.

 

 

lykke til i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...