Gå til innhold

Flere som igjen har begynt å bli akutt uvel om morgenen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er straks ferdig med min 32.svangerskapsuke. Fjerde dagen i dag at jeg blir akutt kvalm og kaster opp etter mitt første matinntak... Det hender jeg begynner å kaldsvette i tillegg.

Bare lurer på om det er fler, evt. råd til hva en kan spise/ drikke hvis det kan unngås. Liker ikke å gape mot skåla :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i 32. uke og har det på samme måten, hatt det slik i en uke nå... Våkner midt på natten (4-5-tida), kaldsvetter og begynner og spy. Kaster gjerne opp flere ganger etter det også, og i grunnen kvalm igjen store deler av døgnet. Har ingen gode tips... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problemet selv en stund!

varte vel fra uke 34 til uke 37-38 omtrendt.

 

eneste som hjalp hos meg, var eple til frokost og kanskje en kopp buljong litt utpå formiddagen!

torte ikke spise ordentlig mat før i 1-2 tiden på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde også sånn med førstemann - rådet er å ta det med ro. Kvalmen er et tegn på at man stresser for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det slik, og fant ut at jeg hadde sovet i feil stilling. Kuttet blodtilførsel etc. ved å sove på ryggen. Dette gjalt også når jeg lå på sofaen for å slappe av. For meg hjalp det å ligge på venstre side, drikke vann og få i meg litt kjeks eller frukt.

 

Svettingen forsvant også når jeg lå på venstre side å sov... eller hvilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innta måltidet STÅENDE.... det må jeg gjøre, ellers kommer alt opp igjen! =) og så starter jeg frokosten med en yoghurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, ja!!!

Ble sykemeldt 50% i uke 33 (forrige uke...) og det har faktisk hjulpet, har ikke klart å legge på meg mer 3,7 kilo heller, så det hjelper ikke med akutt kvalme hele dagen! Går mye bedre nå, men jeg er forsiktig med å stresse og bruker sykemeldingen foran denne maskinen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spise godt om kvelden, hvis jeg er sulten om natta, spyr jeg om morgenen. Men hvis jeg spiser noe salt og gjerne fett om kvelden, går det bra. F.eks gulrøtter og chips med rømmedip. Ellers spyr jeg av sukker, særlig om morgenen, f.eks syltetøy på brødskiva. ( og det pleier jeg å spise, men ikke i dette svangerskapet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...