Gå til innhold

Discovery i går?


Mamman til Linéa/VildeHelena!

Anbefalte innlegg

Så dere programmet om fødsel på discovery i går?

Jeg så litt på det. Så tre barn komme til verden. Jeg føler at det verste jeg kan gjøre er å se en fødsel eller høre fødselshistorier for da gruer jeg meg enda mer. Angrer nesten litt på at jeg så det..

Jeg har ei jente fra før som ble tatt med keisersnitt, men denne gangen blir det trolig vanlig fødsel. Jeg gruer meg noe sinnsykt og tenker på det hele tiden. Jeg hører jo mange fine fødselshistorier, men det er de fæle som setter seg i hodet. Jeg har 75 dager igjen til termin så det er jo så lenge også... Hvordan skal dette gå hvis jeg skal gå med denne angsten i over to måneder til??? Bebien blir jo stresset når jeg er det... Flere som har angst og kanskje har noen forslag til hva som kan roe meg ned? Jeg går hjemme om dagen, sykemeldt, så bruker dagene til å prøve og få i stand huset og småting som må gjøres før den lille kommer... Ellers blir det masse tenking og lesing her inne på BIM. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min forrige ble også tatt med keisersnitt, men denne gangen blir det vanlig fødsel. Bare 4 dager til termin, men jeg tror jeg er klar... Kan jo aldri vite da. Hvis du gruer deg sånn synes jeg du skal spørre jordmor om en samtale og ta opp det du er redd for. Da kan du sikkert få svar på en del ting du lurer på og er redd for. det er veldig lett å bite seg fast i andres fødselshistorier, spesielt de som ikke er så bra.. Selv lurte jeg i begynnelsen veldig på om jeg skulle be om keisersnitt også denne gangen, for jeg så for meg alt som kunne gå galt ved vanlig fødsel. Nå har jeg slått meg til ro med at ting skal få gå sin gang, så får jeg ta alt som det kommer.

Lykke til! Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :o)

 

Dette er mitt andre barn, og jeg som deg gruer meg selvsagt litt til fødselen. Delvis fordi forrige fødsel ikke gikk helt etter boka, og litt fordi jeg vet hva som venter. Likevel har jeg klart å slå meg til ro med at dette er noe kroppen min må igjennom enten jeg vil eller ikke. Det nytter ikke å gå rundt og la redselen ta overhånd. Husk at det som skal skje med deg, kroppen din og babyen din er et velkjent fenomen! :) Jordmødre og andre vet hva som kommer til å skje, og hjelper deg gjennom det.

 

Da jeg fødte min første, sa jeg rett etter fødselen at dette gjør jeg gjerne igjen! Det er fordi vi er så vannvittig flott skapt at urkreftene våre setter inn og gjør dette til den mest naturlige ting i verden.

 

Det er ikke til å komme unna at det følger smerte med å føde. Men smerten er ikke farlig, og enda bedre fører det til noe helt fantastisk til slutt. Jeg gleder meg til å bli ferdig med fødselen jeg nå, fordi jeg nå har lyst til å møte Simon og bli alene i kroppen min igjen. Savner magesovingen og kos med mannen min.

 

Kos deg med å få i stand huset, sov lenge om morgenen, gi deg tid til å nyte den siste tiden alene, så skal du se at om en måneds tid eller noe mer, kjenner du at du blir klar.

 

Lykke til!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig fryktelig innstilt på at denne gangen skal jeg ha vanlig fødsel, men jeg er grusomt redd. Det jeg gruer meg til er å eventuelt revne og sy. Klart jeg gruer meg til alt det andre også, men det er spesielt dette som er skrekken. Takk for svar!!!

 

Jeg skal til jordmor igjen den 15.mai så jeg skal prøve og være positiv til da. Siden det er da vi skal begynne å prate om en eventuell vanlig fødsel så sant ikke tulla snur seg igjen da... Lå godt ned i bekkenet sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke for støtte!!! Jeg har brede hofter så jordmor tror dette går veldig bra. Jeg tar det litt mer med ro nå takket være deres støtte!

Tusen takk! Nå skal jeg "kose" meg med rydding og oppussing :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...