Gå til innhold

Strammer på mageskinnet nå :)


pippi78 & prinsessa :)

Anbefalte innlegg

Hjelper litt å smøre med en svangerskapsolje jeg har kjøpt (Weleda). Men kjenner det strekker godt opp mot navlen nå. Det sises jo at disse kremene og oljene skal hjelpe mot strekkmerker men det er vel heller ikke bevist. Bare det tar litt av presset så er det fint med meg nå.

Flere som begynner å kjenne det i huden? Jeg har det bare sånn på magen da, ikke noe på lørene eller i livet eller hoftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, kjenner også at det strammer nå.. smører meg hver dag på hele kroppen, så da smører jeg ekstra godt med fet krem på magen og brystene. det hjelper litt. fikk ikke strekk merker sist og håper slippe det denne gangen og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva smurte du med? Jeg bruker en fet bodylotion, men lurer på om jeg må gå over til en olje etterhvert. Noen gode å anbefale? Er nå 20+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Weleda sin svangerskapsolje. Den koster litt men virker veldig drøy. Selges på helsekost i Norge vil jeg tro. Jeg bor i Danmark og her er de å finne over alt. Har fått tips av småbarnsmødre at sinksalven i Weleda skal være den beste til små barnerumper :) De inneholder ingen kunstige tilsetningsstoffer Weleda produktene. Og jeg har sjekket de eteriske oljene - det er bare av de man kan benytte under graviditet (noen oljer skal man unngå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor raskt trekker disse oljene inn i huden? Er det sånn at man kan kle på seg rett etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her strammer det veldig, noen ganger kan det være litt ubehagelig når jeg står oppreist. Smører meg med en olje fra helsekost som heter M.E, jeg fikk den anbefalt mot strekkmerker og kløe. Synes den trekker inn i huden med en gang, er jo litt tørr også så trenger litt ekstra pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også min olje trekker seg fort inn i huden. Ikke noe problem å ha tøy på etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det med strekkmerker er hormonelt betinget. Trodde ikke oljene trenger så dypt ned i hudlagene som der strekkmerkene oppstår. Uansett føles det godt å gjøre det man kan og det skader i alle fall ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det sprenger her også ja. Magen ble fort stor denne gangen. Kjenner det spesielt hvis jeg glemmer å smøre etter dusj. Da er det nesten vondt i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker e-vitamin olje fra body shop sammen med et cocao butter stift spesielt for gravide. veksler og bruker body butter fra samme plassen og. brukte de samme tingene sist svangerskap:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har hørt mye fint om den cocoabutter sticken. Men syns det ble så klissete at jeg ikke tar den på når jeg skal ha klær utenpå... He he.. Men før jeg legger meg kan jeg ta den på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...