Gå til innhold

8 dgr på overtid: fødsel og hemorider


my71

Anbefalte innlegg

He, he...for en overskrift. Dessverre er jeg ikke helt i det humoristiske hjørnet.

 

Saken er i allefall damer at jeg er 8 dgr på overtid og har fått tilbake hemoridene som jeg var ekstremt plaget av i 1.tri. Jeg har kjent de komme nå gradvis i en ukes tid, men det var først i går at de begynte å gjøre ordentlig vondt.

 

Det er en ganske fortvilende situasjon. Er det noen som har født med smertefulle hemorider? Jeg har prøvd alt jeg har kommet over av kremer og kjerringråd. Prøvd Scheriproct, Xyloproct, alcos anal (stikkpiller og krem)....grønnsåpebad, is osv, osv. Ingenting hjelper...de blir bare større og større og vondere og vondere. Det begynner å bli vanskelig å sitte og ligge...og fra 1.tri husker jeg at det er kort derfra til at smertene blir utrolig plagsomme.

 

Etter mine plager tidlig i svangerskapet har jeg vært ekstremt nøye med forebygging av disse plagene. Så jeg har ikke fått de p.g.a. forstoppelse. Mistenker at det er hormonelt betinget nå.

 

Vel...er det noen som har noen råd så er jeg takknemlig. Også lurer jeg som sagt på om det er noen som har født med smertefulle hemorider? Det høres bare så utrolig vondt ut...men riene er kanskje så smertefulle i seg selv at man ikke lenger legger merke til hemoridene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det eneste som funker på mine hemorider er aloeveragel 98%. Den lindrer også kjempe mye. Har slitt med dette hele graviditeten, så jeg gruer meg også til fødselen pga det. Har bare 9 dager til termin nå, og selvfølgelig dukket det opp en "sak" igår. Så nå er det full smøring med aloeveraen min, kommer også til å ta den med på sykehuset til etter fødselen. Smører ganske ofte etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei første lille gull

 

Takk for svar. Aloaveragele er faktisk noe jeg ikke har prøvd. Har du kjøpt den på helsekost? Jeg er jo villig til å prøve det meste nå, og aloavera har jeg positiv erfaring med fra før på diverse hudplager.

 

Jeg har også allerede pakket et lager av diverse kremer i sykehusbaggen. Lykke til med din...jeg krysser fingrene for at rådet ditt hjelper meg også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fødde med ganske vonde hemorider forrige gang, men merka ikke noe til de under fødselen. Merka egentlig ikke så mye til de etterpå heller. Da var det så mange vonter der nede at jeg ikke greide å skille de fra hverandre. De var grusomme siste uka før fødselen da. Prøvde alle råd jeg kom over men ingen ting hjalp. Ble kvitt de ca en uke etter fødselen. Har sluppet unna så langt denne gang, heldig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...