Gå til innhold

Hjelp.. noen? Er litt redd jeg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 uker på vei, og har fått det for meg at det er noe galt med livmorhalsen min. Jeg er ingen tappetafser, men jeg hadde kjent litt før jeg ble gravid for å lære å kjennes syklusen min. Siden jeg var bekymret nå, ville jeg kjenne etter en gang også nå når jeg er gravid. Jeg var forsiktig, og jeg var helt ren på fingrene.

 

Problemet var at jeg kjente livmortappen, og det var en åpning der...

 

Da ble jeg naturligvis redd... Noen andre med erfaring? Jeg har ikke født før, men jeg har vært gravid og mistet/hatt en utskrapning før. Vet det kan bli mere åpning da, men det kjentes ut som litt mye åpning for meg.

 

Jeg har lest en uttalelse fra en lege engang, der han sa at livmorhalsen var lukket innover fordi om det kunne kjennes ut som om man har en åpning neders... Noen som vet?

 

Mulig jeg er hysterisk, men jeg håper på noen ærlige svar fra dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...synes ikke du skal tafse så mye oppi der. Selv leger er veldig forsiktige med sånt, helt frem til slutten av sv.skapet... men innimellom blir man jo litt nyskjerrige da ;)

 

Men jo, det er helt normalt at det er en liten åpning der. "Proppen" sitter lengre opp i livmorhalsen, hvor den blir frem til terminen nærmer seg/fødselen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !

Jeg må innrømme at jeg ikke vet så mye om dette her.. men jeg trodde det var slik som legen skrev.. at det bare kjennes sånn ut siden den er ruglete.. Men en annen ting er jo også helt sikkert.. det er mye nedi der som forandrer seg nå kan man vel si..

Jeg må innrømme at jeg ikke har kjent etter selv heller..

-alt er sikkert i orden .. Håper nopen fler kan svare deg bedre enn meg :=)

Støtte støtte.. og ha en fin dag :=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...