Gå til innhold

"Vidunderkur" mot "hard mage"???


Mamma`n til tre

Anbefalte innlegg

Halloen!!!

Sliter så fælt på do om dagen, får ikke av meg avføringen som det heter på så fint;O) så jeg lurte på om det er andre i samme situasjon eller andre som har hørt/prøvd noe som kan virke "løsende" på magen og som ikke er farlig for oss gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei , har det nøyaktig som deg, og det er veldig frustrerende.. Jeg spiser linfrø, tar en spiseskje om morgenen, tygger godt, og passer på å drikke masse vann... Det hjelper faktisk litt..

Spiser i tillegg masse fiber i løpet av dagen, men dette funker ikke alene desverre.. Prøvde Duphalac som du kan kjøpe på apoteket, funket sånn delvis bra.. bedre enn ingenting. Har gått på det værste 6 dager uten at noe skjer... Føler seg ikke veldig attraktiv da for å si det mildt...

 

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også noe du kan gjøre, eller du kan blande de i frokostblandingen, det gjorde jeg på begynnelsen, men forspiste meg litt tror jeg... ble så lei...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte å drikke biola og litt mana blåbær juice tidlig på morran, før jeg gikk på badet og så spiste frokost.. det hjalp... jeg har prøvd det meste;=) også minst 1-2 knekkebrød om dagen .. og masse vann;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biola selfølgelig;o) det hadde jeg helt glemt...ga det selv til datteren min for noen år siden da hun var plaget med hard mage!! Men mana juice er det et nytt merke? Takk forresten;o) Nå skal det bli fart på sakene håper jeg...hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg svisker i bløtt over natten å spis dagen etter. Prøv deg frem hvor mange du trenger, kanskje 4-5 stykker. Dette hjelper virkelig, å er jo helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg drikker en flaske av den sviskesaften som er til barn, den står sammen med barnematen.

 

Siden vi er voksne, er dosering 1/2 til 1 flaske helt ok å drikke. Har du hatt VELDIG treg avføring i flere dager, så ville jeg drukket en hel. De er ikke så store heller da.

 

Da får jeg alltid ok mage og avføring dagen etter jeg drakk den. Og så kan du "vedlikeholde" med ca en kvart flaske til dagen, dette funker kjempe fint!

 

Er selv 22 + 1 i dag :-) Livet er fint!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldi godt råd er å spise kellogs aii bran regular å kellogs all bran pluss.blander disse sammen(smaker godt med litt syltetøy på toppen)etter 1 - 2 dagen har du en helt ny magen.kan virkeli anbefales..

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi...dette var mange fin forslag ;o)

Fra nåav skal magen min gå som normalt;o) hvis jeg tar alt dette på engang;o) så må jeg vel få det til å fungere!!!

 

Tusen takk alle sammen!!

Ha en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 glass Biola om dagen det hjelper:) Det er også anbefalt for gravide å drikke Biola. Så det gjør absolutt ingen skader.. Blåbær gjør at magen blir hardere, det gies ofte ved diarè, så det ville jeg holdt meg borte fra i første omgang...... Men Blåbærbiolaen duger:)

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min vidunderkur er grønne druer, plommer eller rosiner hver dag. For at en ikke skal bli forstoppet. Og blir jeg forstoppet, spiser jeg en stor porsjon havregrøt til frokost. DET setter alltid magen i fart!! Selvfølgelig sammen med rikelig drikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette anbefales på fødeavd på ullevål:

3 ts linfrø

3 svisker

3 ts kruskakli

biola

 

spis dette før frokost og gjerne før du legger deg om kvelden.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg merket jeg begynte å få treg mage startet jeg med 1-2 glass biola hver dag. Dette hjalp bra for vedlikeholding hos meg.

Men litt før påske var jeg så dum å bytte ut grovbrødet med loff (hadde liksom fått litt mer loff-dilla...) huff og huff. plutselig var det helt stopp i tarmen.

Jeg prøvde med grovbrød igjen, masse vann, biola, havregrøt med linfrø + mer..i et desperat forsøk på å få igang magen igjen, men ingenting hjalp.

Helt til den dagen vi var på middag til noen brasilianske venner. Åh det var redningen!!! De hadde laget bønner! Tilberedet fra bunnen (de bokse-bønnene har ikke jeg merket mye forandringer i tarmen på tidligere).

Allerede på vei hjem merket jeg små eksplosjoner i tarmen. hehe...

hørte også sambo sa "oi de bønnene var det fart i!" hehe. hadde visst merket det han og.

 

Han måtte på do med en gang vi kom hjem, og bare et par timer etter måtte jeg. ååå det var så deilig... hehe. sorry, skal spare meg for flere detaljer:-/

Nå vedlikeholder jeg med biola som tidligere, og magen er fin-fin :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal helst ikke spise kiwi har jeg forstått! Barnet kan bli allergisk senere i livet! Siden det er en såpass sterk frukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...