Gå til innhold

Jordmormøte, hva skjer der?


Sommerfugl24

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har da enda ikke kommet meg til jordmor.. er nå 12 + 5 og det er på tide..men siden jeg skal flytte om ca to mnd vurderer jeg å vente med dette til jeg er på plass dit jeg flytter. Men jeg lurer jo på nå da..hva skjer egentlig hos jordmoren? hva blir det snakket om på første møte? hva undersøkes i forhold til hos legen? Kan dere fortelle litt?

 

For nå blir det jo slik at jeg kommer til å kun dra til legen disse to gangene her før vi flytter og da få jordmor på det nye stedet vi flytter, mest pga at da blir det ikke så mye stress...

 

Tusen takk om dere svarer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til mitt første jordmor møte på fredag er da i min uke 15. I følge fastlegen (var der i uke 12) er det ikke nødvendig med første jm time før man er 15-16 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg skal til jordmor neste uke, er i min 16 uke da. Regner med at hun veier og måler BT og sjekker urinprøven min. Regner med hun også vil høre etter hjertelyden, da jeg ikke har fått gjort det ennå. Ellers har jeg fått beskjed om at jeg kan pøse ut med de spørsmålene og bekymringene jeg har.. Bli spennende og gleder meg masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til jordmor to ganger nå. Hun sjekker urin, blodtrykk, måler størrelse på livmora, vekta mi og fosterlyden. I tillegg til det prater hun om svangerskap og fødsel og tida etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men måler livmora?? undelivsundersøkelse for å sjekke det el? jeg er så grønn, så sorry om det blir dumme spm..hehe...

 

Men jeg vegrer meg for underlivsundersøkelse hos legen min nemlig.. og det er han jeg skal gå til nå istedet for jordmor.. siden jeg flytter..

 

Hadde nemlig en forferdelig underlivsundersøkelse hos han på første undersøkelse, begynte å blø masse og han var så hardhendt..jeg ble så redd og lei meg etter det legebesøket at jeg gråt hele dagen.. det sitter i enda...blødningen gikk jo over samme dag da heldigvis, og han mente det ikke var farlig, men syns det var rart jeg blødde så mye....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

Litt lettelse det :) så da bestiller jeg time hos legen min nå og går dit frem til jeg skal til jordmor på det nye stedet vil flytter :) takk alle som gadd svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...