Gå til innhold

Bugaboo


Martebo

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med bugaboo vognen? Synes den er tøff, men lurer på om det er noen ulempe at man ikke kan legge sportsdelen helt flatt for soving. Det er ergonisk sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Hva med ulent terreng. Har du fått prøve denne vognen på snø og i skog? Vil du si det er mest en by-vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svingbare hjulene foran er knøttsmå og har nesten ingen fjæring så det er definitivt en byvogn/shoppingvogn ja..! Dessuten strøk den på testen i Foreldre & Barn nettopp på at understellet ikke tålte "hardere" bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Bugaboo Cameleon og er kjempefornøyd. Kjenner andre som har Bugaboo Frog som også er kjempefornøyd. De svingbare hjulene har fjæring nok for meg i allefall. Ja, jeg bor i Oslo og det er mere en byvogn enn en skogsvogn, men jeg har gått rundt Sognsvann og vært på fjellet med den og gått i snø uten større problem. Bare bruk de store hjulene foran.

 

Men selvfølgelig, det kommer litt ann på hvor du bor. Ville ikke hatt denne vognen om jeg skulle gått mest i skog og mark og annet ulendt terreng.

 

Ja, den strøk desverre i Foreldre og Barn sin test, men slike tester tar jeg med en klype salt når jeg kjenner flere som er fornøyd med vognen.

Og dessuten får man nå tilsendt nye hjul ved å kontakte forhandleren eller Bugaboo direkte som er bedre tilpasset skandinaviske forhold etter at de gjorde det så dårlig på testen.

 

En av hovedårsakene til at jeg valgte Bugaboo er at den er veldig lett. Skal jeg opp et par trappetrinn kan jeg bare ta tak i bøylen og løfte hele vognen med meg. Jeg kan velge hvilken vei ungen skal sitte (vendt mot eller fra meg), store eller små hjul foran avhengig av terreng, sette bilsetet på understellet (utrolig gunstig) som klappet sammen tar utrolig liten plass. Har hatt det "stående" bak førersetet i bilen uten at det tar noe plass av selve baksetet (fullpakket bil :)

 

Ja, det er en dyr vogn men jeg slipper å dra tilbake til butikken og kjøpe en ny lettere vogn etter at ungen er ferdig med "bag" delen. Det er jo en av salgsargumentene deres. Gravide par som er ute og titter på vogn, så skal ikke den gravide damen løfte tungt så mannen løfter på vognen og syns at den er lett og grei. Men det er kvinnen som bruker vognen mest og etter en stund blir det tungt og de drar tilbake til butikken og kjøper en lettere vogn. Det slipper du med Bugaboo fordi den er så lett i utgangspunktet. Dessuten er "bagen" ganske stor. Har kjente som har Quinny og OTH og barna er snart allerede vokst ut av "bagen" 3-4 mnd gamle, mens jeg har masse plass igjen i min Bugaboo.

 

Ville tatt en titt på NM som de sier over, der er det mange som har eller har hatt Bugaboo og det står masse bra info der, både hva som er bra og hva den er mindre bra på.

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...