Gå til innhold

Hvorfor har dere så mange ultralyder??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har vært hos legen én gang (termin i noevember), og skulle få innkallelse til ultralyd en gang i uke 17/18. Under legetimen forrige uke, fikk jeg ny legetime om TO måneder, men legen sa jeg kunne kontakte jordmor i mellomtiden slik at jeg kom igang der også...

 

Men det virker jo her som jeg er den eneste som bare skal på den ene ultralyden, de fleste her har jo vært på både to og tre og fire stykker... hvorfor?? Er det noe jeg også burde? Hvor får jeg i så fall gjort det (I Bergen)...

 

Signerer med anonym, da jeg føler meg veeeeldig utafor her!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ultralyd er vanlig..

Jeg har vært på 2 allerede, men det er fordi de mistenkte at det var en truende abort..

Så med mindre det er noe galt, så er det ingen grunn til det..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste med normale svangerskap har kun en ultralyd i uke 17 - 19. Det er også veldig vanlig å gå annenhver måned hos lege og jordmor.

 

Man kan bestille private ultralydundersøkelser, men dette er dyrt, dessuten er det noen leger og jordmødre som fraråder for hyppig bruk av ultralyd med mindre det er nødvendig.

 

Lykke til, synes det holder med den ene jeg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :-)

 

Grunnen er visst en har div komplikasjoner i sv.sk. Jeg for min del har en voksende cyste på ene eggtokken som må holdes under litt ekstra kontroll,har derfor hatt 6 UL til nå. Visst en har har hatt SA el MA får en en ekstra oppfølging og komme tidligere til UL en vanlig for å slippe å bekymmre seg og se at alt går greit. Utover det er det oxo mange som betaler privat for ekstra UL.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.... jeg har følt det på akkurat samme måte, men det er jo en ultralyd som er vanlig! Hvis du skal ha tvillinger, eller har blitt gravid på kunstig vis (prøverør etc) så tar de ultralyd hele tiden for å passe på at alt går som det skal. Jeg hadde veldig mye vondt i magen i begynnelsen og fikk etter masse mas en innvendig UL da jeg ver i uke 7, men alt var bra med meg heldigvis så jeg skal bare ha en til og det er ikke før uke 18... Syns det er veldig lenge å vente, spesielt siden en leser her at folk er på ultralyd og får vite kjønn allerede i uke 12 og greier, så jeg har vurdert å bestille privat, men det ender nok med at jeg venter til jeg skal "på ordentlig". Vi får bare være takknemlige for at vi ikke har risiko-svangerskap sånn at vi slipper å gå til legen hele tiden:-) Selv om jeg er fryktelig nysgjerrig da...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Bergen kan du ta privat ul på omnia på danmarksplass for 600 kr. eller 3d på volvat ved Lagunen for 1200 ( tror jeg det er)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2 UL med gutten min, fordi det var et par ting han ikke så første gangen, blant annet magesekken... Men utover det hadde jeg normalt antall kontroller (JM og lege annenhver mnd -flere som har hatt det her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...