Gå til innhold

Expat eller andre som kan svare om ammestopp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Tulla mi er snart 8mnd og er ikke intressert i pupp lenger. Ammer nå maks 4 ganger om dagen, Ammingen har stort sett gått greit om morgningen nå de siste ukene, det er den som har fungert best de siste ukene. Men no begynner den oxo å virke uintressant. Virker heller ikke som jeg har så mye mer melk, igår ammet jeg to ganger, prøvde å pumpe meg igår kveld, fikk ut en liten skvett.... HAr ikke spreng om dagene heller. Det jeg lurer på er om det kan tyde på om vi er ferdig med ammingen? Hvor mye bør jeg gi i mme? Hun spiser grøt, skiver og begynt så smått med middag.. Hu liker ikke vann, men har prøvd økologisk eplejuice, den går av og til.....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fire ganger per dag er meget respektabelt for et barn på 8mnd.

 

Totalt skal de ha en halvliter med melkeprodukter per dag, da teller grøtvæske med. Hvordan gir du vannet? En tutekopp med eller uten ventil kan være lurt (Avent har tutekopp-tut med ventil til å putte på de vanlige flaskene, håndtak får du også), Kaia lærte å drikke av en full ventiltutekopp selv, vi setter den der hun leker.

 

Jeg synes det hører ut som om baby styrer dette med evt avslutting selv, husk at en sen (før du legger deg) amming i halvsøvne, pluss morgenammingen er det som folk gjør i lange tider. Pumping er vanskeligere hvis man ikke lenger har faste tider, nå når baby er over 6mnd, det har med hormoner å gjøre. Har selv aldri spreng lenger, synes det er merkelig at det faktisk kommer noe ut, men etter omgangssyke for noen uker siden fikk jeg da se nøyaktig hvor utrolig mye baby fremdeles får ut av en en pupp! Å opprettholde morgen og senkveldspuppen kan være gull verdt i slike situasjoner, er barnet sykt er det ofte bare puppen som er noe bra...og mm tåler et sykt barn alltid, selv om mye kanskje kommer opp igjen først. Hadde det ikke vært for den mm'n jeg fremdeles hadde (baby er 13mnd) tror jeg hun hadde blitt innlagt for uttørring, det varte "begge veier" i tre dager...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar...

 

Vi tilbyr henne vann fra tutekoppene til Avent, med ventil, dersom vi setter henne på fanger og legger hode litt bakover, og vi jobber litt ekstra med at hun skal drikke, drikker hun en del fra koppen. Men vann er ikke så populært, like noe med smak i, dersom vi tar litt eplejuice og fyller resten av koppen med vann,da drikker hun...

 

Hun får av og til litt tillegg på formiddagen, før formiddagsluren, og litt tillegg om ettermiddagen (når jeg sier litt, er det fra 50-100ml)

Tilkvelds spiser hun full porsjon med grøt og får en flaske med tillegg (140ml-160ml)

 

SLik ser matdagen vår ut:

Frokost: Pupp, full porsjon grøt, litt vann

Lunsj:Pupp, Skive med smør, vann/eplejuice, fruktpure, tillegg

Middag: Pupp,ca halvt middagsglass, vann, (kanskje litt tilegg)

Kvelds: Pupp, grøt, tillegg

 

Hovedinnlegger

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo greit ut, er hun fornøyd er det vel bra?

Og bittelitt pupp kan kanskje opprettholdes så lenge dere begge gidder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...