Gå til innhold

Liten respons om svangerskapskurs... mange som ikke skal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

synes jeg får så liten respons på svangerskapskurs-innleggene mine...

Det virker som om kun noen få har fødeplass på riksen og kanskje som om det er mange som ikke skal gå på dette i det hele tatt?

Skal dere på kurs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bor i ålesund, her er det ikke ledig plass på svangerskapskurs før jeg skal føde.

føler i grunn ikke behov heller.

skal på omvisning på fødeavdelinga med ´minikurs´

føler at man får masse info fra så mange plasser, blir nesten litt mye i blant :)

veldig kjekt å gå til jordmor

Skrevet

Jeg skal ikke på svangerskapskurs.. ser ikke behovet for det for min del. Har nok av andre ting jeg må prioritere for tiden. :o)

Skrevet

Var på svangerskapskurs sist, skal ikke det denne gangen. Ser ikke vitsen når jeg har født før....

Skrevet

Under første svangerskap ville jeg ikke gå på kurs fordi det ble holdt på sykehuset, og sykehuset gir meg angst. Jeg grudde ikke spesielt for fødsel, det ønsket jeg å ta som det kom. Jeg endte opp på sykehus da, de to siste månedene. På Riksen, pga sykt barn i magen. Heldigvis gikk alt fint, men opplevelsen sitter i meg. Har enda ikke bestemt meg for om jeg vil på kurs denne gangen, men jeg tror kanskje det ville vært nyttig for meg, for jeg gruer meg veldig mye. Fikk ks sist, og kan ikke si jeg ser frem til en normal fødsel....

Skrevet

Hei,

har ikke sett svangerskapskurs-innleggene dine, men skal også føde på rikshospitalet (har termin 2.september). Har fått med meg at det er en omvisning før fødsel, men er det også svangerskapskurs der? Eller misforstår jeg? Hvis det er svangerskapskurs, er jeg i tilfelle interessert i å høre mer om dette:)

Skrevet

Som du kanskje har fått med deg, skal i alle fall jeg på svangerskapskurs! : ) Når er det du skal?

Skrevet

Hei igjen,

fant det tidligere innlegget ditt nå, og kommer til å ringe til rikshospitalet i morgen for å høre mer om svangerskapskurset:) Takk for tipset!

Skrevet

Så bra!! Håpet mitt er at så mange som mulig ringer slik at de blir nødt til å sette opp kurs til oss... og en koselig barselgruppe som bonus :-)

Skrevet

Jeg vil helst gå i juli eller august, men det er ikke nok folk på ventelisten på riksen + at det er ferietid så kanskje de ikke setter opp kurs.... Håper og håper på at det blir kurs. Tror jeg vil bli tryggere av å gå på kurs :-)

Skrevet

Ja, det er kurs der, men du må selv be om å bli satt på en liste over dem som ønsker det... Det er ikke rart at listene ikke blir fylt opp når de ikke informerer om det...

Skrevet

Nei gikk ikke før jeg fødte første gang og følte ikke at jeg trengte det heller.. skal ikke nå på annen gang.. puste teknik er vikitg men det lærere jeg andre som akupunktør så jeg puster bra selv

Skrevet

Hei!

Jeg er riktignok ikke fra Oslo, men har sett at sykehuset i Tønsberg har fødselsforberedelseskurs. Er det noen her som vet om det er det samme som svangerskapskurs?

Skrevet

i mitt forrige svangerskap (det første) gikk jeg ikke på svangerskapskurs fordi hverken jordmor eller mannen min virket særlig positive til dette. Det har jeg angret fælt på. Under fødselen hadde jeg full panikk. Kanskje jeg kunne ha lært avslapsningsteknikker og pusteøvelser på kurset... Jeg anbefaler å¨gå på kurs iallefall... Selv om jeg aldri gjorde det selv.

Skrevet

Vi visste ikke om at det var kurs på RH, men sendte mail og fikk tilbakemelding om at det er kurs i juni for oss som har termin i august. Fikk ikke vite nøyaktig dato - men det blir enten en lørdag, eller to kvelder midt i uka. Kommer an på jormora som skal ha kurset! Det koster 800 pr par. Så vi har meldt oss på!

Skrevet

Jag har svart tidihgare att jag ska på kurs men på CC Vest, fordi Riksen først sa til mig att det var fullt (BF 19 august) men då jag bokat den andre kursen ringde de opp o sa att de ska ha extrakurs.

• 2 år senere...
Skrevet

har ikke fått med meg innleggene dine, tilhører 3. trimester - vi skal på kurs på riksen 18. og 19. august

Skrevet

lykkeliten.i.magen;

Innlegget er fra 2006, så ikke rart du ikke har fått det med deg.......

Skrevet

Ikke mulighet, bor på bygda i nord....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...