Gå til innhold

Hvordan oppdage en MA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på hvordan oppdage at en har hatt en MA? Ikke før ultralyd eller? Smerter? Opphører graviditetssymptomer? Jeg lurer fordi jeg plutselig ble kvitt kvalmen i uke 10, og det syns jeg er rart... Noen som kan dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet ikke, spurte legen om det samme.. han sa at jeg ikke måtte tenke at noe var galt.. så jeg prøver å ikke gjøre det. Har nesten ingen symptomer jeg heller , er i uke 11 og har ikke hatt symptomer siden jeg var i uke 6.. utenom tissing om natten. Men da jeg kom til legen å sa at alle symptomene mine var borte, tok vi ul, og alt var helt fint!! Så jeg fikk beskjed om å nyte at jeg var så frisk som jeg var... Håper det hjelper deg litt også. Tenk positive tanker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd MA, og graviditetssymptomene fortsatte i flere uker etter at embyoet gikk til grunne, så jeg trodde jeg fortsatt var gravid inntil UL i uke 10 viste en tom fostersekk (vært tom siden uke 7-8)

Man kan visst gå både uker og måneder (!) etter en MA før kroppen utstøter den tomme fostersekken, sa legen min.

Manglende eller avtagende kjennetegn er altså ingen indikator på MA, så bare slapp av med det.

Sjansen er jo større for at alt er bra, enn at du mister - husk på det.

Er du urolig, ville jeg tatt en UL.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også "mistet" flere av symptomene den siste uken (11 imorgen). Spurte en venn som er lege og ble beroliget - det er bare naturens gang, vi er på vei fra en dårlig periode inn i en god periode. Det samme sa fastlegen min på kontroll igår. Klarer ikke helt å legge uroen fra meg, men satser på at alt er som det skal være. Hvis du er veldig bekymret, ta kontakt med legen din. Men altså - statistikken er på vår side, og jeg tror andre har opplevd det samme før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en MA og den ble oppdaga pga blødninger. Mitt råd er at dersom en har blødninger, insister på å få tatt ultralyd. For dersom fosteret er dødt, vil kroppen til slutt støte det ut, og i den forbindelse får man til dels store smerter. Så det beste er å få tatt utskrapning i ro og mak før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...