Gå til innhold

Noen som har noen gode pizza-oppskrifter å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spesielt lyst å få oppskrift på en tynn, sprø "italiensk" bunn og toppingforslag, men alt mottas med takk:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :-))

en pose toro pizza bunn

1kjøttdeig

ett glass med dolmio classic, bland i kj.deig

og ost på toppen. kanon god!!!!

eller familie toro bunn

ett glass tomatsaus (til pizza)

kjøttdeig

oppskåret baco og skinke

pure løk

og sjampignon på toppet

:-)))

de synes jeg er veldig gode!!!

Skrevet

Synes denne er nydelig, men lager gjerne mange små slik at jeg fryser dem før de stekes (bare steker bunnen i noen få min førs jeg tar på fyllet og ost), da kan de bare stekes når man får lyst på eller ikke har tid til å lage.

Bunn:

1 pakke tørrgjær

3 ss olje

3-4 ts salt

ca 7-8 dl hvetemel

lunket vann, nok til at deigen blir passe fast

Balnd det tørre og ha i det våte, hev den i ca 20-50 min før du baker ut dersom du har tid. Denne rekker til 2-3 store tynne bunner, en tjukk eller ca 8-9 små tynne bunner.

Fyll:

1 boks med kylling-skinke (sånn på boks, samme serie som bog-skinke), skjær den i små strimler, om du har løk-kutter, så bruk den!

1 boks med sjampinjong dersom du liker det

1 boks med mais

Evt annet fyll du måtte like.

Taco-spice mix

Tomat-purre

Div krydder.

Ha skinken i stekepannen og tilsett ca 2-3 dl vann. Ha i mais, sopp ol. Ta i 1-2 ss tomatpurre, ca halve posen med taco-krydder, ca 1-2 ts oregano, 1-2 ts salt, 1/2 ts pepper, 1 ts paprikakrydder og 1-4 ts grillkrydder (du må smake det til rett og slett). La det putre litt før du fordeler fyllet over bunnen(e). Strø på ost på toppen og dryss lit oregano over. Stek på 200 grader i ca 20 min.

Skrevet

ps, lager du mange små, kan det være en fordel å bruke to bokser med skinke! Ellers blir det litt lite fyll.

• 1 måned senere...
Skrevet

Pleier aldri måle opp noe for pizzabunnen, jeg bare lager den, men pirker litt med en gaffel på hele bunnen for at den ikke skal heves så mye ved steking.

Fyll til en stor pizza

1 pk kjøttdeig stekes godt. Bruker 1-2 middagspølser eller noen grillpølser i terninger. 1 kinesisk hvitløk i små biter (kan også bruke

1/2 løk for de som ønsker det), som stekes sammen med kjøttdeigen en liten stund. Krydder etter ønske (bruker salt, pepper og mexikansk chilipulver (er ikke så sterk). Heller deretter over 1 boks med grovhakkede tomater. Må ha litt sukker også på for å at det ikke skal bli så surt p.g.a. tomatene. Pleier å smake det til for at det skal bli en høvelig god smak før jeg setter det hele til avkjøling før det helles oppå bunnen.

Denne har slådd godt an hos alle som har smakt den =)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg liker tykk bunn, lager deig av en pk gjær, litt sal, litt sukker (pga hevingen), olje, ca 3 - 3,5 dl vann, ca 1 liter mel (50% hvetemel, 50%sammalt hvete fin/grov)

Fyll: stabburets pizzasaus er nydelig, paprika, løk, fersk sjampinjong, soltørkede tomater, tomater, smårettskinke, kjøttdeig, ananas, rødløk...

• 1 måned senere...
Skrevet

Bunn etter eget valg.

Fyll:

1 glass tomatpure

1 ts. sukker

1 pakke oppskåret bacon

1 mellomstor løk

1-2 fed hvitløk

ost

Knus hvitløken i tomatpureen sammen med 1 ts. sukker, salt, pepper og diverse urtekrydder ettersom hva du har i skapet. Smør tomatpureen utover bunnen. Ha på revet ost. Toppes med opphakket rå løk og rå bacon. Stekes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...