Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Ble en kronglete overskrift men... Saken er, Jeg er ikke sammen med pappan til barnet, men han stiller opp og er der for ho. Nå skal hun døpes etterhvert, familiene våre har aldri hilst noe særlig så er mer eller mindre ukjente for hverandre.. Jeg hadde jo i første omgang planlagt hele dåpen på egenhånd, jeg har ordnet lokalet, dåpskjolen hennes...tatt på meg alle kostnader osv..( det var den tiden da han ikke hadde bestemt seg for å delta i dåpen eller ikke..) Nå har han jo bestemt seg for å delta,vil stille opp...Selvfølgelig helt toppers iht til lillemor..Men så var det dette selskapet da... min side av familien er jo grei...men hvordan har dere andre i liknende sitausjoner gjort det med hans familie?.. For min del står foreldrene hans og søsknene på gjestelista,de er seff hjertlige velkomne...men han hadde et forslag på at familiene samlet seg på 2 steder,altså 2 selskap...Så kunne jeg og tulla komme dit etter det første selskapet...Syns dette virket veldig merklig og tungvint egentlig.. Det er jo for lillemor sin skyld,og ho er jo en del av begge familiene..så om folk samles til en fest er 'normalt' for meg lissom.. Trenger litt råd her folkens..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 ikke så helt lett det der, men jeg synes jo det høres mest fornuftig ut at dere bare har et selskap, der begge familiene samles. du må jo høre med han om hva han vil også da.. hvis han være en del av jenta di sitt liv, så er det jo et fin anledning til å få hilst på alle. blir kanskje en litt merkelig situasjon men så blir det litt greiere etterpå.
♥Cherrypie♥ Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Ja det er var en litt kjinki sitvasjon! men nå er det jo sånn at jenta er født å det er hennes dag! så selv om ikke fam din kjenner dem å omvendt kan det godt hende at dette er e fin mulighet til å få familiene til å bli litt kjent med hverandre. For jenta di vil sikkert komme til å ha kontakt med besteforelsdre på begge sider å da er det jo hyggelig at de har møttes! Jeg syntes det er veldig modig av deg om du samler flokken i ett å samme lokale! Er enig med deg i at det er rart å splitte opp! Lyke til!;-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Jeg er skilt fra mine eldste barns far. Det er i seg selv ikke enkelt, i hvertfall ikke for gamle foreldre. Men jeg og min eks. prøver å sette fokus på barna våres. Derfor arrangerer vi felles voksenbursdager, fordi barna ønsker det. De pleier faktisk og bli ganske hyggelige. Men jeg gruer meg alltid veldig... Sellskapene blir holdt hos barnas far, da hans familie ikke ønsker å komme hjem til meg.. Min familie ser mer rundt på det og møter hjemme hos han. (De bor lang unna, så det er ikke alltid de kan komme) Noen ganger må kameler svelges, kommenterer sårer, la de flyge forbi uten å fastne er mitt råd. Tenk på barnet!!!!, tror det er viktig å sette det i fokus. Det tror jeg også du gjør:-)). Det finns alltid lite bitterhet, når man ikke er sammen med sine barns far...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #5 Skrevet 10. mai 2006 Jeg hadde det på samme måte da min sønn ble født. Synes det er litt rart om ikke begge familiene ikke er til stede, er jo litt rart om dere skal ha en hver?! Er jo for jenta deres sin skyld, ikke for dere eller deres familier.. Hun er jo en fellesnevner for den nyfødt å kommer alltid til å være det så lenge dere er gode venner så er det vel bare positivt at alle som er hennes familie kjenner hverandre? Uansett lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå