Gå til innhold

Ikke sammen med far, - gjesteliste til dåpen til barnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble en kronglete overskrift men...

Saken er, Jeg er ikke sammen med pappan til barnet, men han stiller opp og er der for ho. Nå skal hun døpes etterhvert, familiene våre har aldri hilst noe særlig så er mer eller mindre ukjente for hverandre..

Jeg hadde jo i første omgang planlagt hele dåpen på egenhånd, jeg har ordnet lokalet, dåpskjolen hennes...tatt på meg alle kostnader osv..( det var den tiden da han ikke hadde bestemt seg for å delta i dåpen eller ikke..)

Nå har han jo bestemt seg for å delta,vil stille opp...Selvfølgelig helt toppers iht til lillemor..Men så var det dette selskapet da...

min side av familien er jo grei...men hvordan har dere andre i liknende sitausjoner gjort det med hans familie?..

For min del står foreldrene hans og søsknene på gjestelista,de er seff hjertlige velkomne...men han hadde et forslag på at familiene samlet seg på 2 steder,altså 2 selskap...Så kunne jeg og tulla komme dit etter det første selskapet...Syns dette virket veldig merklig og tungvint egentlig..

Det er jo for lillemor sin skyld,og ho er jo en del av begge familiene..så om folk samles til en fest er 'normalt' for meg lissom..

Trenger litt råd her folkens..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et selskap med begge familliene. De kjente hverandre heller ikke, møtte hverandre såvidt på sykehuset da snuppa var født! Men det gikk helt fint, og alle hadde det hyggelig så det ut til.

Vi var 35 stk, så ble jo en del, men men.

Enig i at det virker tullete å ha 2 selskap, det blir jo bare stress. Nei, ha et selskap for begges familier, og be pappaen betale halvparten av utgiftene dine!

Lykke til!

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg gav faren beskjed om at om han ville ha med sin famile i samme dåp så fikk vi dele på utgiftene, jobben med å ordne alt tok jeg selv. Så vi hadde et selskap med begge familiene som heller ikke kjente hverandre noe fra før, og det gikk kjempe fint.

Men om han vil ha eget selskap, hadde det da ikke vært bedre å legge det andre selskapet til en annen dag? Ellers så blir det nå en lang og tøff dag for både deg og jenta.

Skrevet

Det verkar unaturleg og kunstig å dela selskapet i to. Ein gong må vel familiane møtast likevel. Om han ikkje vil vera med på dåpsfesten "din", kan vel ingen nekta han å arrangera sin eigen. Men då treng vel ikkje du delta der, og ha masse ekstraarbeid med å arrangera to selskap.

Skrevet

familien hans var invitert men ingen kom siden han ikke hadde fått svar på dna-test enda..

Skrevet

Samme her.. Jeg betalte alt, å inviterte hele familien hans.. Men ingen kom.. Moren til barnefaren nektet.. Pga at DNA-testen ikke var kommet.. såe..

Ville ha invitert di, tenk på barnet ditt, å ikke hvor teit eller kronglete det blir, Hun får gode minner når hun blir gamlere å ser bilder av hel slekten.. :)

Skrevet

Vi hadde også felles fest for begges familier. Var gode venner på den tiden, så ingen problem med det. Ingen av mine kjente noe særlig til hans familie, men det er jo ikke noe problem. Lykke til!

Skrevet

om du og barnet skal delta i to dåpsselskap, og mener det mest naturlige er å samle alle i samme selskap. Så får jo heller gjestene fordele seg som de selv ønsker ved bordene, og dele seg på denne måten. Dette selskapet er jo tross alt for barnet, og da burde alle kunne feire sammen denne ene dagen. For vårt vedkommende er vel konfirmasjon neste anledning der eksfamiliene skal involveres, og da ser jeg det som helt naturlig at familiene stiller samlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...