Gå til innhold

Sunt med eldre foreldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte Foreldre og barn i dag og leste følgende:

"Småbarnsfamilier med eldre foreldre har en sunnere livsstil enn småbarnsfamilier med litt yngre foreldre. De eldre foreldrene er mer fysisk aktive, røyker mindre og gir ikke barna så mye godteri. Det går fram av prosjektet Barn, bevegelse og oppvekst, et forskningssamarbeid mellom blant andre Høgskolen i Agder og Norges Olympiske Komitè. De yngre småbarnsforeldrene er mer urbane og går heller på kafè enn i skogen (eh...det gjør vel kanskje noen av oss også...), men foreldre må ta ansvar for å gjøre det attraktivt å være ute. Ønsker de barn med sunn livsstil, må de gå foran med et godt eksempel. (Aftenposten)

Kanskje noe å legge ut på Skravlesiden på BIM - da blir det vel skikkelig Baluba.......:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye i det sikkert, har nok litt med ressurser og gjøre ja:o)

Skrevet

Legg det ut, så får vi se hva som hender:-))))

Skrevet

Uff...orker ikke idag...liten frøken som har holdt mamman våken mesteparten av det siste døgnet.....verker i kroppen og livredd for at influensaen har krøpet gjennom nøkkelhullet her i huset.... Da blir en gjeng agressive purunge gravide litt over the top kjenner jeg;-) Men om noen gidder - så vær så god (klipp og lim).....:-)

Skrevet

Artig å lese at eldre foreldre gir sunnere barn... Selv om alder kanskje ikke er avgjørende, men ressurser, bevissthet, utdanningsnivå osv. Ikke dermed sagt at man alltid greier å følge de gode intensjonene man måtte ha! I dag, f.eks... Regnet har silt ned, og klokken ble nesten 15 før vi kom oss ut på en kort tur til Frognerparken, med laaaaangt kafebesøk. Med vår alder skulle vi sikkert vært ute og løpt i marka med begge podene lenge før lunsjtid... Men kafebesøk med kort tur var hyggelig det også! Storebror ble søkkvåt, vi ble søkkvåte, og det var veldig deilig å komme hjem etterpå. Til en rolig kveld, begge guttene blide og fornøyde, middag laget og spist uten skriking fra noen av dem, begge sovnet rundt 20, og vi har drukket rødvin og greier. Fint å merke at det er håp om litt voksenliv også etterhvert (NB det er ikke slik kveldene har pleid å være foreløpig! Det vanlige er at Peter sovner halv ni, og Christian er i storform til midnatt omtrent. Innimellom kikker vi litt på husarbeidet som velter truende mot oss, og finner ut at det tar vi i morgen).

Håper du ikke har fått influensa, slitsomt å være syk med en liten prins eller prinsesse å ta seg av! Merket det da jeg hadde halsbetennelse forrige uke. Får håpe det "bare" er for lite nattesøvn som verker... Tøff periode de første 3-6 månedene! Eller når det er gullungene begynner å sove litt lenger. Bamse med lyd kan anbefales. Christian sover faktisk en time lenger før hver mating om natten med bamsen (bruker den ikke om dagen).

Skrevet

Jeg også leste det der, men vil dele med dere ne av de reaksjonene jeg fikk når jeg møtte opp i kirken med Eline som da bare var 2 uker.

Når man er eldre får man mye søtere og penere barn var det en av de eldre som sa, hun syntes jo selvsagt Eline var veldig søt. Og det synes mammaen og pappaen også.

Skrevet

Hei,

er nok kanskje bare litt lite nattesøvn som verker i kroppen:-) Får håpe gullet sover litt lengre økter om natten om ikke veeeeldig lenge - hadde vært fantastisk med mer enn 2 timer mellom klynkene....hun sovner jo under matingen, så det er vel derfor det går såpass kort mellom noen netter.... Ikke meningen å klage, stakkars hun er tross alt bare 4 uker gammel, men kjenner at søvn er noe jeg trenger....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...