Gå til innhold

Urettferdig eller er det bare meg! (Langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sambo og jeg er like glad o rockemusikk, og elsker å gå på MASSE konserter og festivaler. I fjor sommer hadde vi vår beste sommer ever, var både her og der i norge og england og så masse tøffe band. Men i år kommer bebissen midt i festivalstarten, dvs 30. mai. Jeg har innsett at det nok ikke blir noen konserter på meg før fødselen, og ikke den første tida etter heller. Men sambo er ikke helt der enda - han har bestilt billetter til noen konserter både før og etter som jeg ikke kan være med på, og ser at han blir skuffa over atjeg ikke blir med! Det føles litt som at han ikke har skjønt hva det vil si å ha en liten en, som må komme før mine konsertlyster, og jeg får så dårlig samvittighet og blir så lei meg når jeg ser at han blir skuffa! Men samtidig synes jeg det er blodig urettferdig at han skal kunne gjøre akkurat hva han vil, reise på festivaler og feste med gutta osv mens jeg liksom skal sitte hjemme med stor mage (og bebiss seinere i sommer) og synes det er greit. For det syns jeg ikke!

Har prøvd å prate med han om det, for vi har heldigvis et forhold der man kan prate om alt, men akkurat dette tror jeg han sliter litt med å fatte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har kanskje ikke tenkt på at det kan bli vanskelig å få barnevakt til babyen når den er så liten. Kanskje ikke alt går helt bra i begynnelsen, kolikk, ammatrøbbel osv... Og når du er gravid er nok ikke flere timer stående i et festivalområde akkurat hva du synes mest om?? Kan du ikke overtale han til å vente litt med å bestemme seg, og eventuelt finne en eller maks to konserter som dere begge kan dra på, men at det blir det hele. Vil ihvertfall ikke anbefale å ta babyen med, kan blir årevis med nervøs unge av for høye lyder. Svogeren min ble skremt av et jagerfly da han var to, og kunne ikke se på toget på 17. mai på mange år etterpå fordi korpsene spilte så høyt. Hva om dere satset på noe i august/september som ikke var så langt å reise til, men som dere kan dra på begge to hvis dere får barnevakt? Høres utrolig egoistisk ut at han ikke kan ta hensyn til at han skal bli pappa. Blir det helt galt kan jo du bestille ferietur med ei venninne i sommer på samme tiden som han vil på konsert og forvente at han sitter hjemme og passer babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så synes jeg han oppfører seg en smule egoistisk..Han bør holde seg hjemme sammen med deg og fokusere på babyen. Dere kan jo alltids gå på konserter neste sommer. Jeg er vel av den oppfatning at den andre part skal holde seg mest mulig hjemme under et svangerskap, både for og vise støtte og sympati når det trengs. Jeg er ikke så umulig at jeg setter foten ned hvis samboer vil ut på byen med gutta, skjønner jo at man har behov for det en gang i blant, men alt med måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han virker ganske egoistisk!! Er jo ikke bare du som har fått en baby, er jo han også!!! Greit han kanskje hadde gått på en eller to konserter, men da skulle du også fått gå på et par konserter og han vært hjemme med babyen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...