Gå til innhold

utgjør TRENING stor forskjell??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått vite at jeg er gravid, og er nyskjerrig på hvor mye kroppen min vil forandre seg etter fødselen.

 

1: hvor lang tid tok det før "fødemagen" rett etter fødselen forsvant?

 

2: Jeg har akkurat begynt å trent og det er en stund siden sist,(veier rett under 60, og er litt under 170 høy) FÅR JEG MAGEMUSKLER visst jeg begynner å trene nå- eller er det for sent?

 

3: merket du at det hjalp å gå turer evt. ta situps etter fødselen og mens du var gravid?

 

4: er det vanskelig å skjule strekkmerker? hvor på kroppen kommer det mest strekkmerker?

 

5: andre problemer?????

 

er litt nervøs nå altså:( :(

jeg er veldig ung, og er egentlig fornøyd med kroppen min slik den ser ut nå. vil ikke at den skal forandre seg for mye:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang tid det tar før magen forsvinner er veldig individuellt, for noen med en gang og for andre, aldri faktisk.

Du kan trene magen nå, men så fort du begynner å få mage, skal du IKKE trene magen. å trene seg opp til synlig musklatue er ikke gjordt på kort tid. begynner du nå får du jo bedre magemuskler enn du hadde før, men du rekker ikke å få så synlige magemuskler før du må ta en pause i denne type trening. Husk at du heller ikke skal trene magen før 8-12 uker etter fødsel. Dette er utolig viktig.

Når det gjelder strekkmerker er dette oxo individuellt. boen får masse, andre ingenting. Vanligst på mage, hofter, rumpe, lår og bryst.

For at kroppen skal forandre seg minst mulig, er det viktig å prøve å ikke gå så mye opp i vekt, men litt forandringer bir det nok. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 varierer veldig

 

2. jeg har lært annerledes enn m@dde og fått beskjed om at det er ok å trene mage hele veien frem til fødsel, men pause på å trene den rette i inntil 4 mnd, 2 mnd på de skrå

 

3 hjalp ikke, men føltes litt ok

 

4 hofte, mage, pupper. Det sies at ingenting hjelper men å smøre med god krem, massere, drikke vann og ta omega 3 og 6 gjorde jeg uansett.

 

5 Ville gått på yoga for gravide hvis jeg skulle gått gravid igjen, samt brukt mer penger på massasje, stretchet mer, og trent mer styrke på bekken og rygg (fikk til slutt prolaps) Får du bekkenløsningplager ville jeg oppsøkt manuell terapaut med en gang istede for å ventet. Og vær i bevegelse og spis næringsrik og sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av instruktørene som jeg hadde første graviditet mente det, alle mageøvelser var bra, men altså ikke trene den rette i 4 mnd etter fødsel. Hun var veldig dyktig, var selv 4 barns mor men vet at det er delte meninger. Selv trente jeg rette frem til 6 mnd så planke og sidene frem til fødsel, sulle trent mer rygg også gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da er du den eneste jeg har hørt si det. Når magen kommer, skilles de rette magemusklene til hver sin side, å da skal de ikke trenes. Dette kan gjøre stor skade på muskelen. Samme grunn som at du ikke skal trene den en stund etter fødsel, fordi en må vente til den har kommet seg tilbake på plass/samlet seg igjen. Så da skjønner jeg egentlig ikke at denne instruktøren kunne si at du kunne trene med baby i magen, men ikke etterpå... for prinsippet er jo de samme. Personlig ville jeg aldri risikert magen min med å trent sit ups når jeg var gravid. Stor sjanse for at du da aldri blir kvitt gravidmagen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kommer jo an på hvor stor man blir, den deles jo ikke på alle! HUn mente at man kan trene den når den skal strekkes men få være i fred når den skal trekke seg sammen igjen. Kjenner flere instruktører og veltrente som også har trent mage, så jeg er ikke den eneste men jeg vet flere velger å la vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magemusklene deles på alle som er gravide, eller alle som får kul på magen da, å det gjør flesteparten i allefall.

Folk får som sagt gøre som de vil, jeg ville aldri trent sit ups med kul på magen i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...