Gå til innhold

Han er over den normale alderen men.......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisan :o)

 

Vi har nettopp hentet en 4 år gammel gutt fra Russland som har en del problemer med å holde seg tørr. Faktisk går det oftere i buksa nå enn det går i potta/toalettet. Når vi hentet han var han helt bleiefri, selv om de sa på barnehjemmet at han ofte hadde uhell også der. Vi vurderer nå om vi skal sette på han bleier en stund, og spørsmålet mitt er om dere syns det er en akseptabel ting å gjøre? Kan det forsvares å ha en 4 årig adobtert gutt i bleier en periode mens han blir vant til sine nye omgivelser?

 

Sunami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

Jeg svarte til en over her og som jeg sa er det mer aktiviteter på

www.doktoronline.no adopsjons forume , der er jeg sikker på at noen kan svare :))))

Lykke til

p.s du kan også prøve www.fub.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er akseptabelt med bleier. Få time på tisse-poliklinikk på barneavd på sykehuset. Gå via fastlegen. Ring evt avdelingssykepleier på tissepoliklinikk først for informasjon; ikke alle fastleger er like oppdaterte.

 

Han bæsjer sikkert også i buksa?

Ville likevel ikke begynt med bleier.

Ikke gi dere før dere får skikkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere kan sette bleie på han. Selv om han er 4 år så har han fått livet sitt snudd på hodet, og alt er nytt og usikkert for han nå, og han trenger å få fokusere på andre ting enn disse uhellene. Dere kommer aldri til å få noen utredning for dette slik en over hver forslår, nettopp fordi en slik situasjon er noe man må kunne forvente at vil skje med adopterte barn. Det er altså en kjent problemstilling om at tørre adoptivbarn begynner å tisse/bæsje seg ut etter en stund i det nye landet, og da er det helt greit å bruke bleier på barnet til situasjonen roer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg anbefaller at ordet "bleier" skal ikke kunne eksistere i 4 år gamle barn sitt vokabular.

Bleier i den aldere blir til bjørnetjeneste for ham.

Mvh

Russisk mor i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det er ikke uvanlig at gutter i 4 - årsalderen bruker bleier. Jobber i bhg, og har vært borti barn som brukte bleie opp til skole alder pga psykiske problemer... Man må rett og slett starte avenningen på nytt!

 

Det eneste et barn kan ha kontroll over i et kaotisk liv er hva som skal inn og hva som kommer ut. søk råd og veiledning på hva dere bør gjøre og ta tiden til hjelp. Når han er trygg nok går dette over av seg selv.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer fra Russland selv og er så takknemlig for at dere har adoptert en gutt fra Russland! :o)

Når jeg leser ditt innlegg, så tenker jeg med en gang på min søster som tisset i senga om natten til hun var 13 år gammel.

Alt var i orden med henne utenom denne lille tingen.

Men nå er hun 28 år, gift og har en datter selv. Og alt er i orden fullstendig!

Jeg synes at vi må slutte å dramatisere slike ting! tissing på seg eller i sengen skyldes ikke alltid nervøsitet. det kan være fysiske årsaker til det.

I deres situasjon foreslår jeg følgende. Tenk, hvor ofte har gutten din behov for å tisse? F.eks hver fjerde time. Så prøv å sette ham på potta hver fjerde time bare. Hvis han ikke tisser i løpet av 3 minutter, så ta ham av potten. Men hvis han tisser i potten, så gi ham noen belønning for det. Gi ham kos og klem, kyss ham, fortell ham at nå var han en flink gutt. neste gang du setter ham på potta, så vet han allerede hva han skal gjøre.

Bleier synes jeg ikke noe om. Det skal bare forsterke hans følelse av flustrasjon.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber deg, vær så snill, ikke skriv noen innlegg under min nick på disse sidene!

Skriv under med din nick, og ikke med min som er "durdom1".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...