MAJA-67 Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Sjokolade, kaker, is, kokosboller - hva som helst bare det er søtt. Har nettopp satt til livs 2 napoleonskaker og har litt dårlig samvittighet. Her om dagen holdt jeg på å spise påskeharen til sønnen min, men min mor fikk stoppet meg og sa at jeg trenger hjelp....!!!! Noen som kjenner seg igjen?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Jeg har heller ikke noe problem med å "dunke" i meg 2 napoleonskaker eller godteriet som måtte ligge i min vei:-) Men om det tar helt overhånd så kan det hende du trenger tilskudd av sink:-) Hør på apoteket evt helsekosten så hjelper de deg der. I helsekost så finnes det en test du kan ta for å sjekke behovet ditt i forhold til sink. Fint for hud og hår også:-) Hmmm....kanskje en ide for meg selv også når jeg tenker meg om...;-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Kan man ta sinktabletter mens man ammer? Magen er bare som en stor deigklump, føler jeg støvsuger alt med sukker i nærheten. Tør ikke gå på vekta, sikkert lagt på meg siden fødselen, istedet for å gå ned! Trøste og bære!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 Tror det, men sjekk med apoteket for sikkerhets skyld!
noortje Skrevet 25. april 2006 #5 Skrevet 25. april 2006 Jada kjenner meg igjen, men her er det sjokolade, sjokolade og atter sjokolade som teller. Skjønte heller ikke helt hvorfor, helt til jeg fant ut at jeg rett og slett ikke får i meg nok mat mens jeg ammer og derfor har et ubekrivelig energibehov. Det sitter langt inne hos meg å spise mer siden jeg alltid har måttet passe vekta, men det hjelper på søtbehovet. Prøv også å ta krom, det hjelper mange. Sink? Aldri hørt at det skal hjelpe mot annet enn hud og hår?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Selvfølgelig - det er KROM jeg mener!!! Beklager, men ammetåka har tatt meg:-) Hadde like mange bokstaver om ikke noe annet.....Har jobbet i helsekostbransjen i flere år tidligere så jeg får skylde på tåka, for dette er jo kjent! Men sjekk med apoteket hvor mye krom du kan ta mens du ammer:-)
♥Snulder Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Helt utrolig, men jeg får utslett av Krom.. Og jeg trenger det desperat.. Spiser sjokoladepudding med vaniljeKREM på... eksempelvis... Noen flere råd til ei som egentlig ikke er glad i søtt...
LilleGumman Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 Høres veldig kjent ut!!! Akkurat denne oksehungeren en får mens man ammer er noe jeg glemmer fra gang til gang... Begynner nå å skjønne at det vil ta tid å komme seg inn i vanlige klær denne gangen. 2 uker siden fødselen her og fortsatt er det bare mammaklærne som passer ;-( Ikke akkurat lekkert, men veldig behagelig da!!
Ronja65 Skrevet 4. mai 2006 #9 Skrevet 4. mai 2006 Samme her.... 10kg mer 4 uker etter fødselen en før graviditet. (Da var det 5 kg, som jeg egentlig kunde vært uten) Men den siste uken har jeg faktisk fått på meg gamle jeans, som var lit store før. Har meldt meg på GR kurs, for å rett og slett huske å spise... For det glemmer jeg... Derfor får jeg plutselig søt hunger og går løs på allt som er søtt.... Har som sagt ikke tenkt å slanke meg... Det får man heller ikke lov til på GR når man ammer.... Men jeg har et lite håp om at det kan gi resultater på lang sikt.
LilleGumman Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Har vurdert det samme - har en venninne som gjorde det og hun sier nettopp det samme som deg, rett og slett for å huske å spise jevnt og dermed unngå de enorme inntakene av søtt når du oppdager at blodsukkeret er nede etter alt for travle dager og amming. Men jeg tror jeg venter til høsten... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå