Gå til innhold

Ny


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:) Melder meg inn som ny her. Har ikke oppdaget denne siden før nå. Har termin 2.desember. Har to gutter fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo litt moro å følge med på hva som skjer med dere andre som er nesten like langt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja klart. Det e åsså ekstra trygt førr oss som ikkje har vært igjennom detta før...Vess det e nåkka man engste sæ førr, så får man svar nesten me en gang...Og det e jo bra...

Men det kan sikkert gå litt andre veien å her...Man blir redd førr alt som e skjedd me andre her....Sånn f.eks sa. Som selvfølgeli ikkje e nåkka koseli...

Korr bor du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Jeg har vært igjennom dette to ganger før, men synes alikevel at det er kjekt å kunne diskutere og lese med andre her. Det er 7 år siden sist, så jeg føler meg som en nybegynner igjen:)

Jeg bor på sørlandet. Hvor er du fra? Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare to dager forskjell mellom oss da:) Hvordan er formen din da? Har du vært til lege enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det e det...Og det e jo ikkje mye...

Formen e elendi....E sykemeldt...Andre uka nu...E så ufatteli kvalm hele tia, slapp, og ikkje overskudd tell nåkka....

Kjempeekkelt!Har ikkje vært hos legen enda....Skal ikkje dit før uke 12.

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i samme situasjon. Sykemeldt i snart en mnd nå. Veldig kvalm og trøtt. Jeg har ikke morgenkvalme, men kveldskvalme mest jeg da!! Kjedelig,så nå teller jeg ned till uke 12. Dagene går innmari treigt da.... Jeg har vært hos privat gynekolog tre ganger allerede. Jeg hadde et komplisert svangerskap forrige gang, så nå følger de meg nøye, og det føles godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde først i ett de tre første mnd, så hadde jeg en blødningsfri periode frem til 21 uke. Ble da innlagt på sykehuset med ganske mye blødninger. De fant ut at litt av morkaken min løsnet litt etter litt. Hvis hele løsnet, ville babyen dø i løpet av få sekunder. Så jeg fikk resten av svangerskapet tilbragt på sykehuset. I uke 34 satt de igang fødselen, i frykt for at han skulle dø inni der... Ikke veldig festlig historie å fortelle til andre gravide, men det gikk jo bra - og det skjer jo nesten aldri:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, hørtes førrferdeli ut...Men det va jo kjempebra at alt gikk fint!

Vi får håpe alle slepp det som du måtte igjennom!

Da e det jo masse trygghet førr dæ, at du går jevnli tell kontroll...

Legen har sport om æ vil ha tidli ul, pga sa i slutten av jan...Men æ vil ikkje enda...Vil ikkje bli skuffa en gang tell...Vess alt går bra tell uke 12, kan æ heller dra da, å se den lille! Det e jo enda litt sjangse førr at det ikkje skal gå helt bra....Bare å krysse fingran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig....Hvor langt var du på vei da? Statistisk er vel sjangsen lik null for at du skal oppleve det en gang til, men jeg skjønner jo veldig godt hvis du er nervøs. Jeg har aldri opplevd en, så jeg kan vel ikke si at jeg vet hvordan det føles....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

va 8 uke...E vess ganske vanli at det skjer en gang....Men blir jo litt redd, det e jo flere her som har mesta både to og tre ganga...Men det e nu ikkje nåkka man kan gjøre me det....Så man får bare håpe på det bæste... 10-15% av alle graviditeta ende opp som sa/ma.

Men man kan ikkje tenke på det....

Går jo bra førr 85-90%. Og det e jo mange gravide maga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - det er visst bra at jeg ikke har lest for mye her inne. Jeg har hørt at en gang er vanlig, men hører ikke om så mange som har mistet flere. Så et innlegg et sted her at sjangsen for at det skulle gå bra når en var kommet til uke 9 var 93%. Tenker du ikke mye på sa'en? Synes du er tøff som vil vente med ul. Jeg hadde løpt og kjøpt:) Jeg har jo vært kjempe nervøs etter det som hendte meg sist. Går liksom bare å venter på at det skal bgeynne å blø igjen. Gynekologen min prøvde å betrygge meg sist; sa at hvis man så et levende foster i uke 8 - kunne de nesten si helt sikkert at det gikk greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har æ åsså hørt....Flesta" missfall"

skjer mella uke 6-8.... Nu e jo æ gådd inn i uke 9...Tenke jo på det....Blir sånn at kvær gang æ e på do, e æ livredd førr at det e blod der....Men bekrymre mæ mer førr en ma, da treng det jo ikkje komme nåkka ut...Uff man blir jo gal av å være gravid i bynnelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt forskjellen på sa og ma? Jo, det er noen tunge mnd vi må gjennom. Hvis bare tiden kunne gå litt fortere. Det hjelper jo liksom ikke at en går heime å surrer med segselv hele dagen:) Jeg skal ha en eksamen i slutten av mai, så jeg okkuperer meg med litt lesing om dagen ihvertfall. P.S - trantabeletter mot vonde ledd hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt mæ sånne band førr å ha rundt handleddan....Funke litt foreløbi....

Sa: Da støte kroppen ut vess det e nåkka galt.

Ma: Da dør bare fosteret pga nåkka feil, men det kommer ikkje ut av sæ sjøl. Man må da ha utskraping.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...